IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2019 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

1

11

64

5

22

Головні події

Центральна колонка

Головний слайдер

Звіт з моніторингу дотримання професійних стандартів в онлайн-медіа. 3-й квартал 2019 року

Закінчення виборчого процесу знайшло своє відображення в рівні дотримання професійних стандартів в онлайн-медіа. Середній рівень матеріалів без порушень, порівнюючи з попереднім моніторинговим періодом, зріс із 84 до 87,5%. Такими є результати аналізу 16 інтернет-медіа, проведеного Інститутом масової інформації за підтримки “Інтерньюз Нетворк”* у серпні 2019 року. Дотримання трьох досліджуваних стандартів у 3-му кварталі 2019 року […]

Прихована реклама електронних сигарет шкодить здоров’ю вашого медіа

Електронні сигарети в Україні є досить поширеним і популярним способом вживання нікотину. Виробники й імпортери пристроїв і рідини намагаються активно просувати свої товари за допомогою різних маркетингових технологій. Зокрема, за допомогою реклами. Причому часто-густо, ця реклама не маркована належним чином – тобто є джинсою, як називають такі матеріали медіафахівці. Джинса – це не тільки проблема […]

Держава знову “в конверті”, а не в смартфоні?

Закон України “Про доступ до публічної інформації” є одним із небагатьох прикладів (окрім ще законодавства про прозорість корпоративної власності на ТБ), коли вітчизняне законодавство і правова практика вважалися передовиками навіть для більшості країн Заходу. Законодавство про доступ до інформації з 2011 року навіть дещо покращилося, але останні новини з Офісу Президента не вселяють надії. Два […]

Оксана Романюк: Боюся, що далі влада боротиметься з журналістами

Директорка ІМІ Оксана Романюк вважає, що образами на адресу журналістки новообраний депутат від СН Максим Бужанський перейшов усі межі. Про загрози, які стоять перед журналістами, вона розповіла в інтерв’ю DW. В Україні набирає обертів скандал з новообраним депутатом від партії “Слуга народу” Максимом Бужанським, який образив журналістку видання NB Ольгу Духнич, назвавши її “тупою вівцею”. […]

Рекомендації для журналістів за підсумками висвітлення парламентської кампанії

Рекомендації для журналістів за підсумками висвітлення парламентської кампанії Маркувати політичну агітацію в зрозумілий для аудиторії спосіб. Журналіст має можливість формувати суспільну думку, і це накладає на медійників велику відповідальність. Для того щоб громадяни могли усвідомлено голосувати під час виборів, медіа щонайменше повинні почати маркувати політичну агітацію. Тим часом дані ІМІ свідчать, що лише невелика частка […]

Пам’ятка журналісту в день виборів (Інфографіка)

Журналіст в день виборів має право: Бути присутнім (не більше двох представників від одного ЗМІ) без запрошень, акредитацій, дозволів тощо на підготовчому засіданні виборчої комісії (розпочинається за 45  хвилин до голосування), на виборчій дільниці під час голосування з 8 по 20 годину, на засіданні виборчої комісії під час підрахунку голосів і складання протоколів (ч.3 ст.34 […]

Як обрати експерта для журналістського матеріалу

Щоразу, коли я аналізую онлайн-медіа на предмет джинси, мені трапляються матеріали замовного характеру, де головним спікером є не політик, а експерт. Ці «незалежні експерти» просувають інтереси конкретних політичних сил і здебільшого виконують функції політтехнологів у передвиборчих кампаніях. Іноді і взагалі трапляються цікаві випадки, коли одна й та сама людина в одному матеріалі просуває певну політичну […]

Коли думка журналіста не потрібна

Думка журналіста не потрібна в новинах. Новини мають передавати реальність, за можливості об’єктивну. Новини мають передавати факти. Власна оцінка журналіста – це не факт, а його суб’єктивна оцінка, чи оцінка медіавласника. І якщо вам хочуть продати оціночні судження під виглядом новин, отже, вашою думкою свідомо чи несвідомо маніпулюють.   Будь-яка авторитетна редакція, яка дорожить своєю […]

Проект існує за підтримки