ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Редполітика ІМІ

Місія ІМІ
Будуємо якісний та незалежний інформаційний простір
цінності
СВОБОДА СЛОВА
СВОБОДА СЛОВА
КОМАНДА
КОМАНДА
ІННОВАЦІЇ
ІННОВАЦІЇ
ЯКІСТЬ
ЯКІСТЬ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Редполітика ІМІ

ІМІ поділяє принципи та цінності, закладені в Етичному кодексі українського журналіста, але залишає за своїми працівниками право дискутувати про його зміст та застосування.

 

ІМІ вживає заходів до протидії пропаганді та дезінформації, оскільки вважає їх протилежністю свободи слова.

 

Заради реалізації місії та досягнення поставлених цілей ми обстоюємо права співробітників ЗМІ та редакційні свободи медіа, турбуємося про їхню правову та фізичну безпеку, опікуємося матеріальним та методологічним забезпеченням журналістів.

Також ми поширюємо достовірну і точну інформацію, проводимо моніторингові дослідження медіаконтенту, оцінюємо його якість та надаємо консультації щодо покращення.

Разом із тим ми докладаємо зусиль до формування обізнаної, вдумливої та здатної до критичного мислення аудиторії. Вдосконалено рейтинг якісних медіа, а саме новий перспективний і унікальний  продукт «Білий список». Даний проект привернув увагу комерційного сектору до діяльності ІМІ. Споживачі визнають високу якість моніторингів ІМІ.

В межах місії ми щорічно формуємо “Білий список” — перелік найякісніших та найвідповідальніших онлайн-видань України.

 

Пишемо про медіа

 

Одним з інструментів реалізації нашої місії є сайт ІМІ. Це — видання, що висвітлює  події пов’язані з медіа та явища в інформаційному просторі.

Редакція прагне не лише інформувати аудиторію, а й заглиблювати читачів у контекст: пояснювати передумови, обставини та можливі наслідки. Таким чином створюючи можливості для самостійного аналізу аудиторією описуваних подій та явищ.

Наші публікаці містять повну інформацію, повідомляючи, що сталося, де, коли і чому, а також що це може означати.

Ми розрізняємо журналістику та громадський активізм, відтак, не розповсюджуємо пропаганди, а наші матеріали є збалансованими і неупередженими.

Водночас сайт ІМІ може розміщувати новини, статті, інтерв’ю чи блоги, що не стосуються напряму медіа, але, на погляд редакції, є суспільно важливими.

Для поширення свого продукту редакція ІМІ також послуговується соціальними мережами.

 

Незалежність редакційної політики

 

ГО “Інститут масової інформації” фінансується донорськими організаціями, що мають спільні з нами цінності та погляди на шляхи розвитку України як незалежної, демократичної, політично та економічно стабільної європейської держави орієнтованої на інтереси громадян.

Жодні донорські організації не мають впливу на редакційну політику видання ІМІ. Незалежну політику нашого видання формує ГО “Інститут масової інформації”. Щоб ця політика відповідала інтересам суспільства та запитам аудиторії, ми проводимо власні дослідження та забезпечуємо системний зворотній зв’язок з цільовою аудиторією.

Редактори, керівники проєктів та дописувачі видання ухвалюють рішення в межах своєї  відповідальності згідно з визначеною редакційною політикою.

Члени та співробітники ГО “Інститут масової інформації” відмовляються від хабарів — цінних подарунків, грошової винагороди або преференцій від третіх осіб чи організацій за поширення або ж відмову від поширення інформації.

 

Свобода слова на користь Україні

 

Свобода слова є однією з найвищих цінностей для ІМІ. Але нині, коли Україна постала перед необхідністю вести війну проти загарбника, звійльняти від ворожих військ свої тимчасово окуповані території та протистояти Росії також в інформаційній війні, свобода слова не може бути виправданням участі у маніпуляціях, інспірованих країною-агресором, та інших дій спрямованих проти української державності і на підтримку загарбника. Наша позиція полягає у тому, що війна зобов’язує журналістів до підвищених уважності, критичності мислення та, загалом, відповідальності.

 

Ми проти дискримінації

 

ІМІ поважає різноманіття та надаємо можливість для висловлення різних точок зору. Для нас є неприйнятною дискримінація у будь-якій формі та за будь-якими ознаками: сексуальних уподобань, гендеру, культури, релігії, раси та національності, політичних поглядів, соціального стану, віку, зовнішності тощо. Ми лишаємося толерантними до всіх людей, за виключенням випадків, коли їхні висловлювання порушують законодавство України та спрямовані на розпалювання ворожнечі.

 

ІМІ виправляє свої помилки та взаємодіє з аудиторією

 

Редакція сайту ІМІ у найкоротший строк виправляє помилки, яких припустилася в своїх матеріалах. У таких випадках до заголовка додається в дужках слово “виправлено” або “оновлено”. Якщо матеріал цілком не відповідає дійсності, ми публікуємо вибачення перед нашою аудиторією і спростування. Про наші помилки ви можете повідомляти нам, використовуючи контактні дані редакції.

Також ми запрошуємо коментувати наші матеріали, залишати скарги, пропонувати теми для висвітлення, допомагати нам з джерелами інформації, надавати експертизу та брати участь в опитуваннях ІМІ.

 

Надаємо право на спростування та відповідь

 

З вимогою спростування до редакції сайту ІМІ може звернутися будь-яка фізична особа, названа у матеріалі, або уповноважений представник юридичної особи, якщо наведена про них інформація не відповідає дійсності. При цьому формат спростування визначається самою редакцією видання.

Водночас редакція залишає за собою право не опублікувати спростування, якщо після оцінки ситуації дійде висновку, що підстави для цього відсутні, а інформація в оскаржуваному матеріалі є достовірною.

У випадку, якщо оскаржуваний матеріал є достовірним, але ставить під сумнів репутацію фізичної чи юридичної особи, ІМІ може надати право на відповідь. Формат розміщення такої відповіді також визначається рішенням редакції, а її зміст формулюється скаржником.

 

Ми дотримуємося авторського права

 

ІМІ не вдається до плагіату. Чужі матеріали, текстові, фото та відео ми публікуємо лише відповідно до норм законодавства України та за згоди (якщо вона вимагається законом) їхніх авторів чи правовласників і з посиланням на першоджерела. Поряд із тим, у випадках суспільної важливості, або якщо матеріал підпадає під вибірку нашого моніторингового дослідження ми можемо публікувати без узгодження з автором чи правовласником скріншоти візуального контенту, або цитати з тексту із посиланням на першоджерело. 

 

Сайт ІМІ не розміщує прихованої та недобросовісної реклами

 

Наше видання може розміщувати рекламу згідно з нормами законодавства України. Ми не розміщуємо оплачених публікацій під виглядом редакційних. Усі оплачені матеріали публікуються з позначкою «Реклама». Ми не розміщуємо недобросовісної, шкідливої та токсичної реклами. Рекламодавці не впливають на редакційну політику ІМІ та не мають ніяких преференцій коли йдеться про публікації щодо подій чи тем, пов’язаних з ними.

 

Поведінка співробітників в соцмережах

 

Співробітники ІМІ повинні уникати публікації будь-якого матеріалу в соціальних мережах, який може зашкодити нашій репутації як об’єктивної та достовірної організації.

У своїх дописах наші співробітники не повинні висловлювати тенденційні погляди, просувати політичні ідеї, підтримувати кандидатів на виборні посади, писати образливі коментарі або робити щось інше, що шкодить репутації ІМІ.

Ми проявляємо терпимість до інших користувачів соціальних мереж. Якщо нас критикують, відповідаємо обережно, без переходу на особистості, тільки по суті критики. Ми можемо утриматися від відповіді. Ми також підтримуємо право наших співробітників блокувати у соцмережах людей, які нам погрожують або ображають.

Якщо ми розмістили допис з помилкою, з чимось неприйнятним, і хочемо його видалити — в наступному дописі напишемо про це видалення, і про його причини.

Ми поважаємо різноманітність, і не критикуємо людей за релігію, сексуальні вподобання, расу, географічне походження, гендер, вибір чи зовнішність.

 

Професійні стандарти

 

Враховуючи, що стандарти якісної журналістики є одним з предметів наших досліджень, ми самі їх суворо дотримуємося.

 

ІМІ поширює лише достовірну інформацію. Редакція видання повідомляє лише про підтверджені факти, називаючи джерела інформації. Ми надаємо перевагу інформації з першоджерел, або підтвердженим мінімум з двох джерел, незалежних одне від одного.

Поширюючи інформацію з інших якісних та відповідальних медіа, ми їх називаємо та додаємо відповідні гіперлінки. Якщо редакція вбачає необхідність послуговуватися як джерелом інформації виданням скомпроментованим поширенням пропаганди або фейків, то відповідний матеріал має містити на це вказівку. Російські медіа ми вважаємо скомпроментованими ненадійними джерелами інформації. Відтак на них ми посилаємося у випадках, коли російські медіа є предметом дослідження або ж з відповідними нагадуваннями, коли немає інших джерел інформації, що є важливою для безпеки нашої аудиторії. З огляду на пропагандистський характер та шкідливий зміст більшості російських медіа, ІМІ залишає за собою право не розміщувати гіперлінків на такі ресурси.

Інформацію з соціальних мереж ми ретельно перевіряємо. В новинах таку інформацію ми використовуємо лише, коли акаунт є справжнім. Відтак пріоритетним джерелом для перевірки вважаємо  власника акаунту. В дослідженнях та аналітичних матеріалах ми можемо звертати увагу також на анонімні сторінки у соцмережах, якщо інформація розміщена в них є важливою для безпеки, або цінною для розуміння контексту. В таких випадках ми чітко і однозначно вказуємо, що йдеться про сумнівний акаунт.

ІМІ залишає за собою право не називати джерела інформації у випадках, коли це може загрожувати їхньому життю, здоров’ю чи безпеці їхніх близьких. Поряд із тим, такі джерела обов’язково мають бути відомі авторові матеріалу, а інформація повинна мати суспільну значимість. Без посилання на джерело можуть поширюватися лише факти, але не оцінки.

Крім того, ІМІ може не розкривати імена авторів окремих аналітичних матеріалів, а дописувачі нашого сайту мають право використовувати псевдоніми. Відповідальність за такі публікації матеріалів несе редакція.

Пресрелізи державних органів, політичних партій, компаній і банків ІМІ не поширює. Такі пресрелізи після додаткової перевірки у тому чи іншому контексті можуть бути використані лише як одне з джерел у нашому матеріалі  поряд з інформацією з альтернативних джерел.

ІМІ публікує результати соціологічних досліджень і опитувань лише із зазначенням назви соціологічної служби, що проводила дослідження, термінів, географії та методів проведення, кількості опитаних та величини статистичної похибки.

У своїх публікаціях ми  дотримуємося принципу презумпції невинуватості, виходячи з того, що згідно з частиною першою статті 6 Європейської конвенції з прав людини, «кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом», а також згідно зі статтею 62 Конституції України, особа вважається невинуватою в скоєнні злочину і не може бути кримінально покарана, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у скоєнні злочину. Відтак до рішення суду, що набуло чинності, ми не називаємо людей злочинцями.

 

Видання ІМІ публікує точну і повну інформацію. ІМІ надає увагу точності інформації, зокрема кількісним показникам, власним іменам та географічним назвам. Також ІМІ наводить точні цитати, але залишає за собою право виправляти у них граматичні, синтаксичні та стилістичні помилки.

Наші публікаці містять повну інформацію, повідомляючи, що сталося, де, коли і чому, а також що це може означати.

Редакція має на меті отримання ексклюзивної інформації з першоджерела у максимально можливі стислі терміни. Водночас першочерговими пріоритетами є точність та достовірність. Нехтування цими критеріями не може бути виправдане оперативністю.

Факти, оцінки, коментарі чи цитати не повинні бути відокремлені від контексту.

 

Матеріали ІМІ неупереджені та збалансовані. Ми висвітлюємо різні точки зору з позиції рівновіддаленості незалежно від їхньої політичної, корпоративної чи національної приналежності.

Водночас у якості балансу не можуть поширюватися ідеї та висловлювання, що порушують законодавство,  ставлять під сумнів суверенітет і незалежність України, заперечують громадянські права та свободи, пропагують насильство та дискримінацію у будь-якій формі.

Збалансованість матеріалу і право сторін на висвітлення позицій не означає рівного права на висловлювання для загарбника та захисника, агресора та жертви насильства або для терориста та представника правоохоронних органів.

Ми не беремо балансу у сторони ворога, оскільки їхня точка зору в жодному разі не є альтернативною думкою, а має на меті пропаганду захоплення України, порушення її територіальної цілісності, заперечення існування української ідентичності тощо. Сторона РФ також не може виступати в якості “другої думки”, оскільки системно поширює геноцидну риторику, використовуючи прийоми дезінформації та пропаганди. Ми скрупульозно уникаємо висловів чи зображень, які могли б романтизувати дії злочинців.

Різні точки зору на конфліктні теми мають публікуватися в межах одного матеріалу. Але якщо коментарі однієї зі сторін не могли бути оприлюднені оперативно, то вони можуть подаватися окремо із посиланням на протилежну сторону конфлікту та поясненням контексту для аудиторії. Позиції сторін мають представляти легітимні спікери одного представницького рівня.

Для збалансованого аналізу ситуацій редакція може залучати сторонніх компетентних експертів. Такі експерти повинні бути незаангажованими відносно предмету публікації.

 

Ми відокремлюємо факти від коментарів. В аналітичних матеріалах ІМІ можуть висловлюватися коментарі, оціночні судження та логічні висновки. Видання може цитувати такі висловлювання залучених експертів, а також наводити думки власних експертів. Втім коментарі, оцінки та висновки мають бути чітко відокремлені як такі та авторизовані. Аналітичні матеріали ІМІ створені на підставі результатів власних моніторингових досліджень відповідно до оприлюдненої методології повинні бути виваженими та містити максимально повну аргументацію наведених суджень, оцінок та висновків.

Також матеріали ІМІ можуть висловлювати консолідовану редакційну позицію. Такі матеріали мають авторство «ІМІ». Редакційна позиція висловлюється у разі досягнення консенсусу між усіма її співробітниками. Втім, у будь якому випадку, факти мають бути чітко відокремлені від коментарів.

 

Ми етично працюємо з інформацією. ІМІ поважає право на приватне життя, але залишає за собою право на збір даних щодо держслужбовців, посадовців органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, а також інших осіб, які виконують суспільно значущі функції або мають вплив на суспільне життя.

Особливо зважено та обережно поширюємо інформацію, що стосується неповнолітніх. Ми не демонструємо облич та не розкриває імен дітей, які  стали учасниками подій, пов'язаних із насильством, мали або могли мати стосунок до кримінальних дій. Редакція видання ІМІ не описує непринципових для розуміння ситуації деталей подій з летальними наслідками, не публікує зображень частин тіл і біологічних рідин.

Показати всеСховати
Наша команда
google
google
Досягнення
аналітика та моніторинг
аналітика та моніторинг
закондавча робота
закондавча робота
Безпека журналістів
Безпека журналістів
Кампанії та ініціативи
Кампанії та ініціативи
Посібники для журналістів
Посібники для журналістів

IMI робить єдиний в Україні системний моніторинг свободи слова, який є основним показником розвитку медіа-сектора для аудиторії всередині та за межами України. Результати моніторингу  (Барометру свободи слова) слугують основою для проведення кампаній, звернень до уряду, заяв та оцінок громадянського суспільства, законодавчих ініціатив всередині України, а також використовуються ЄС, ООН, ОБСЄ, Репортерами без кордонів, Фрідом Хаузом, іншими міжнародними організаціями для оцінки демократичного розвитку країни, створення рейтингів, оцінки легітимності виборів в країні тощо.

Під час подій Революції Гідності, ІМІ фіксував і перевіряв усі напади на журналістів, і створив повний достовірний список порушень свободи слова, який нараховує 206 випадків. Даний список було передано для розслідувань до правоохоронних органів, а також до уваги міжнародних організацій, народних депутатів.

Щотижня експерти ІМІ надсилають до правоохоронних органів список порушень свободи слова, з відповідними юридичними коментарями. Завдяки системній роботи з правоохоронними органами, кількість справ, які були розслідувані і передані до суду, зросла з 11 у 2015 році – до 31 за результатами 2016 року. Для порівняння, до 2015 року, до суду в рік доходило в середньому від 1 до 3 справ, що стосувались порушень прав журналістів.

Окрім моніторингу свободи слова, IMI також проводить моніторинг провідних друкованих та інтернет-ЗМІ на предмет дотримання професійних стандартів та матеріалів з ознаками замовності. На основі результатів моніторингу, ІМІ оприлюднює рейтинги провідних українських ЗМІ, які отримують широкий резонанс у суспільстві, а також організовує кампанії, розробляє аналітичні матеріали, та оголошує політичні сили, які є найбільшими замовниками прихованої реклами в ЗМІ. Наприклад, у період передвиборчої кампанії до місцевих рад (жовтень, 2015) ІМІ назвав основних замовників прихованої політичної реклами: партія «Укроп», Опозиційний блок та партія «Наш Край». Найгіршими регіонами України з тих, що підлягали оцінці експертів ІМІ, стали Дніпропетровська та Запорізька області.

ІМІ проводить регулярний моніторинг ЗМІ (Ліга, Українська правда, УНІАН, Лівий берег, Обозреватель, Укрінформ та Цензор, Кореспондент, Вести, 112) на предмет дотримання журналістських стандартів у авторських матеріалах. Відстежується дотримання 5 основних журналістських стандартів: баланс точок зору, достовірність, відокремлення фактів від коментарів, точність та пов- нота представлення фактів.

З 2013 року, щороку ІМІ проводить гендерний моніторинг ЗМІ, який показав незбалансованість представлення чоловіків і жінок у журналістських матеріалах інтернет і друкованих ЗМІ. Лише 16% експертів/ок, що коментують у ЗМІ, — є жінками. У 25 % матеріалів ЗМІ їхніми героїнями є жінки. Традиційно «жіночими» темами є дошкільна та шкільна освіта, мода, краса і домашнє господарство. Політика, економіка, юриспруденція – залишаються «чоловічими» темами.

IMI має мережу кореспондентів у всіх регіонах України, за винятком анексованого Криму.

Висновки IMI та експертні висновки використовуються в якості основи для численних кампаній, наприклад, кампанії проти безкарності, в рамках якої створені робочі групи з новим урядом; Кампанія “Преса вороги”, кампанія з підтримки стандартів журналістики в регіонах та інші.

Показати всеСховати

Медіа-юристи ІМІ були співавторами та брали участь у розробці наступних Законів України:

Крім того, юристи ІМІ розробили пропозиції щодо змін до Кримінального Кодексу України щодо захисту журналістської діяльності; зміни до законодавства про вибори у медійній частині.

В Україні ІМІ є партнером: — співзасновником Незалежної Медійної Ради — членом громадської ради при Комітеті ВРУ з питань свободи слова та інформації — членом громадської ради МФО «Рівні Можливості» — партнером організації «Точка Опори» — Експерти ІМІ входять до Медіа-групи Реанімаційного пакету реформ, робочої групи з питань свободи слова при АПУ.

Показати всеСховати

У 2013 році ІМІ започаткував безкоштовну Бібліотеку Безпеки для журналістів, які висвітлювали Революцію Гідності, а згодом – конфлікт в Криму та на Сході України.

Завдяки допомозі українського офісу Ради Європи, Фрідом Хаузу, Репортерів без кордонів, та за рахунок внесків самих журналістів, вдалося закупити спершу захисне обладнання для журналістів, які висвітлювали події Революції Гідності на Майдані (респіратори від сльозогінного газу, сноубордичні шоломи, помаранчеві жилети, наліпки, балістичні окуляри). Згодом, для Бібліотеки безпеки було закуплено 40 бронежилетів 4+ класу, 20 кевларових шоломів, та аптечки першої допомоги, які вже врятували два життя журналістів. Загалом, Бібліотекою Безпеки з 2014 року скористалося понад 500 журналістів.

ІМІ запросив американську спеціа лізовану організацію RISC  для проведення тренінгу з першої домедичної допомоги для українських журналістів та фрілансерів. 5-ти денний тренінг відбувся у Києві, 5-9 квітня 2015. 24 учасники тренінгу отримали сертифікати, які у США та ЄС є підставою для отримання страхування.

7 тренінгів на полігонах відбулося в Україні із залученням місцевих тренерів-експертів. Всього 140 журналістів, фотографів, фрілансерів пройшли тренінги з безпеки за підтримки ІМІ.

З 2016 року, ІМІ підтримує роботу окремої платформи, присвяченої виключно безпеці журналістів J-SOS.

З 2017 року, ІМІ почав працювати з британським фондом Rory Peck Trust для підвищення здатності українських журналістів-фрілансерів турбуватися про свою безпеку.

Показати всеСховати

Прозорість медіа-власності. У 2016 році, ІМІ, у партнерстві з Репортерами без кордонів, уперше в Україні, провів дослідження стану прозорості українського-медіа ринку, та загроз плюралізму ЗМІ. Результати дослідження були оприлюднені на окремій платформі.

Зокрема, дослідження показало високий ризик концентрації власників ЗМІ по горизонталі, а також високий ризик політичного контролю над фінансуванням ЗМІ. На основі цього дослідження, експерти ІМІ підготували дослідження прозорості медіа-власності у 10 регіонах України, в рамках якого було розслідувано та оприлюднено справжніх власників регіональних медіа; а також оцінили рівень прозорості всіх типів ЗМІ в регіонах України.  За даними дослідження, лише 8% регіональних медіа публікують хоча б якусь фінансову інформацію щодо їхнього видання, і тільки 19% опублікували свої редакційні принципи і політики; інформацію про керівництво та менеджмент медіа вказали лише 40% регіональних медіа, що підлягали моніторингу, і лише 45% оприлюднили інформацію про головних редакторів і власників видання.

Ні корупції. ІМІ підтримує функціонування веб-платформи для блогерів та місцевих активістів «Ні корупції!» з 2012, в рамках проекту «Блогери України проти корупції» за пітримки Фрідом Хаузу. Проект має на меті активізувати місцевих громадських активістів та блогерів до висвітлення корупції на місцевому рівні. У 2016 році на сайті було опубліковано 532 журналістських розслідування, з яких 110 підготувати наші блогери, та 1847 новин, що стосувалися корупції на місцевому рівні. Систематично з проектом співпрацюють 50 активних блогерів з різних міст України, які публікують свої розслідування на сайті.

База експертів для ЗМІ.  З жовтня 2016 року, в Україні запрацювала База достовірних експертів для медіа media, мета якої — покращити якість і достовірність коментарів і оцінок в медіа, а також збільшити присутність жінок-експерток в українських ЗМІ. Базу даних було розроблено ГО “Інститут масової інформації” за підтримки програми Матра Посольства Королівства Нідерландів в Україні. Юристи ІМІ виписали критерії, за якими затверджуються експерти для expert4.media, а саме — це відсутність в анамнезі непрофесійних або «продажних» коментарів. Наразі у проекті представлено понад 500 експертів у 26 категоріях: право, економіка, АТО, освіта та наука, екологія,  мовна політика, культура та мистецтво, медіа, гендер, міжнародна діяльність, енергетика, ІТ тощо. З часом перелік буде доповнюватися.

Дослідження медіаситуації в південних і східних областях України є аналітичним продуктом якісного та кількісного моніторингу ЗМІ, який проводився громадською організацією «Інститут масової інформації», та соціального опитування, яке проводилося компанією «ГФК Юкрейн» за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). В рамках дослідження, було проведено моніторинг місцевих ЗМІ Харкова, Одеси, Дніпра, Запоріжжя, Миколаєва, Херсона, Донеччини (Краматорськ та Маріуполь) та Луганщини (Сєвєродонецьк) протягом січня-лютого 2017 року. У кожному регіоні експерти ІМІ аналізували новини у трьох друкованих медіа, чотирьох популярних інтернет-виданнях та двох телеканалах. Загалом, опрацьовано 2612 матеріалів друкованих ЗМІ, 4692 матеріали інтернет-ЗМІ, і 650 матеріалів ТВ. Моніторинг восьми популярних інтернет-сайтів т.зв. “ДНР” та “ЛНР” проводилось експертами ІМІ протягом січня-лютого 2017 року. Загалом, було оцінено 2097 новин, що вийшли у період з 17 по 25 січня 2017 року. Дослідження медіапрозорості проводилося протягом січня-лютого 2017 року у 8 містах Півдня та Сходу України — Харків, Дніпро, Запоріжжя, Одеса, Миколаїв, Херсон, Донеччина (Краматорськ, Маріуполь), Луганщина (Сєвєродонецьк). Експерти ІМІ оцінили 161 медіа на предмет доступності для аудиторії інформації про: власників, менеджмент, контакти, охоплення аудиторії, редакційну політику ЗМІ та фінансової інформації про ЗМІ. Опитування громадської думки проводилось компанією GfK на замовлення Інституту масової інформації за підтримки Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI) та USAID у січні-березні 2017 р. у восьми областях Сходу та Півдня України (Дніпропетровська, Харківська, Запорізька, Миколаївська, Херсонська, Одеська, території Донецької та Луганської областей, які контролюються урядом України). Всього було опитано 15 103 респонденти. Теоретична похибка не перевищує 1% для всієї вибірки та 2,5% для кожної області окремо з вірогідністю 0,95. Перша хвиля дослідження була здійснена у листопаді 2015 — січні 2016 р. та охопила 13 830 респондентів у шести областях Сходу та Півдня України (всі вище згадані, крім Херсонської та Миколаївської областей).

Цифрова безпека. ІМІ проводить навчання та надає консультації журналістам, громадянському суспільству, правозахисникам, щодо цифрової безпеки: як захищати дані, комунікації, підбирати правильне ПО тощо. Протягом 2016 року понад 400 учасників прослухали тренінги з цифрової безпеки від експертів ІМІ. Окрім того, ІМІ проводить системний моніторинг кібер-злочинів проти ЗМІ та журналістів в Україні.

Показати всеСховати

У 2016 році, ІМІ випустив серію посібників для журналістів, громадських активістів, та працівників прес-служб:

Медіакомпас. Путівник професійного журналістаПосібник розповідає про ключові стандарти професійної журналістики, жанри інформаційної журналістики, верифікацію інформації із соцмереж, етику та особливості висвітлення збройних конфілктів, а також юридичну відповідальність журналістів і редакцій.

Журналіст і (не) безпека. Посібник для журналістів, які працюють в небезпечних умовах, подає практичні рекомендації що стосуються роботи журналіс- тів в небезпечних умовах, включаючи зони конфліктів, масові заворушення тощо. По- сібник охоплює такі теми, як планування поїздки, матеріально-технічне забезпечення (вибір житла, транспорту, особливості підбору знімальної техніки, засобів захисту), до- медична допомога, психологічна безпека, особливості роботи з конфліктно чутливими групами населення тощо. Детально описані поради щодо цифрової безпеки журналіс- тів. Роз’яснено юридичні аспекти роботи журналістів в небезпечних зонах (від між- народного законодавства, що гарантує захист журналістів, до захисту трудових прав журналістів).

Комунікація громадських ініціатив. Посібник для тих, хто творить зміни. В посібнику комунікації громадських ініціатив розглянуті комплексно — від планування інформаційної кампанії до організації робочого тижня комунікаційної команди. Тож книга насамперед буде доречною для громадських активістів/команд, які починають свою діяльність чи планують нові завдання.

Практичний посібник для працівників комунікаційних структур в органах влади. Посібник призначений для прес-служб органів влади, особливо місцевого рівня, і розказує про планування роботи, будування стратегій комунікації, роботу в умовах кризи, ефективну роботу з медіа, як написати цікавий прес-реліз тощо.

Показати всеСховати