ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Найчастіше мовному омбудсмену скаржаться, що сайти інтернет-видань та інтернет-магазинів не мають української версії

25.01.2021, 10:37
Фото – gogetnews.info
Фото – gogetnews.info

До секретаріату уповноваженого із захисту державної мови з 16 січня надійшло 195 скарг. Найчастіше мовному омбудсмену скаржаться, що сайти інтернет-видань та інтернет-магазинів не мають української версії.

Про це повідомляється на фейсбук-сторінці уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня.

Найбільша кількість скарг надійшла з Києва та Київської області (74), найменша – з Півдня та Сходу України. Львів’яни надіслали 17 звернень, одесити та харків’яни – по 12.

Більшість скарг стосувалася відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів (117), про порушення прав у сфері обслуговування заявили 34 громадянина, щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою – 25, порушення мовного законодавства в галузі освіти – чотири, використання з боку посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування недержавної мови під час виконання своїх обов’язків – три.

На телефонну лінію секретаріату по надання додаткової інформації та консультацій звернулося близько 50 осіб. 

“Громадяни серед іншого просять роз'яснити, чи зобов’язані представники сфери обслуговування надавати інформацію про товари та послуги недержавною мовою на прохання споживача. Тож звертаємо увагу, що, відповідно до закону, на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватись іншою мовою, окрім державної, лише у випадку, якщо це прийнятно для обох сторін. Таким чином, ніхто не може зобов’язати фармацевта чи продавчиню обслуговувати клієнтів недержавною”, – йдеться в повідомленні.

Як повідомляв ІМІ, 16 січня набула чинності стаття 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, згідно з якою мовою обслуговування споживачів в Україні має бути державна. 

Тарас Кремінь пояснив, яких сфер стосується перехід на українську із 16 січня.

Із 16 січня скарги на порушення права отримувати послуги державною мовою громадяни можуть надсилати мовному омбудсмену.

Liked the article?
Help us be even more cool!