Із 16 січня на відмову обслуговувати українською можна скаржитись мовному омбудсмену
Із 16 січня скарги на порушення права отримувати послуги державною мовою громадяни зможуть надсилати мовному омбудсмену.
Про це повідомляється на офіційній фейсбук-сторінці уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня.
Якщо відмовляються обслуговувати державною мовою, мовний омбудсмен радить спочатку спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати державною мовою. У разі відмови працівника – звернутися до керівництва закладу або на гарячу лінію установи.
У разі відмови керівництва закладу мовний омбудсмен радить зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місце перебування, контакти суб'єкта).
Після цього подати скаргу до уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку [email protected] або заповнити відповідну форму на сайті уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/.
Зазначається, що в скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт / працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, як порушив право скаржника. Також мовний омбудсмен рекомендує додати докази на підтвердження.
Письмова скарга має бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.
Скарги подаються уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.
Як повідомляв ІМІ, із 16 січня 2021 року мовою обслуговування споживачів в Україні має бути державна. Тарас Кремінь пояснив, яких сфер стосується перехід на українську із 16 січня.
Help us be even more cool!