ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Мовний омбудсмен контролюватиме, як телеканали дотримуються української мови

12.04.2021, 12:00
Фото – Катерина Хорощак / life.pravda.com.ua
Фото – Катерина Хорощак / life.pravda.com.ua

Затверджено Порядок взаємодії Уповноваженого із захисту державної мови з Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення. Про це повідомляється на фейсбук-сторінці мовного омбудсмена.

“Документ визначає механізм взаємодії уповноваженого з Національною радою з метою захисту державної мови як невіддільного елементу конституційного ладу, забезпечення дотримання порядку її функціонування і застосування, визначеного Законом України “Про забезпечення функціонування української мови як державної” та Законом України “Про телебачення і радіомовлення”, – йдеться в повідомленні.

Відповідно до порядку, у разі надходження до уповноваженого скарги, звернення або виявлення за результатами моніторингу порушень, які стосуються вимог до телерадіоорганізацій щодо обов’язкового (мінімального) обсягу мовлення державною мовою, уповноважений у найкоротші строки надсилає до Нацради звернення про наявність ознак порушень мовником вимог законодавства та/або копію акта, який складається за результатами моніторингу виконання законодавства про державну мову.

Нацрада враховує інформацію, яка міститься у зверненні уповноваженого, під час моніторингу телерадіопрограм відповідної телерадіоорганізації та/або призначення позапланової перевірки такого ліцензіата.

У разі виявлення Нацрадою порушення мовних квот вона повідомляє про це уповноваженого та надає копії відповідного рішення.

Крім того, уповноважений та Нацрада можуть утворювати робочі групи для підготовки пропозицій щодо вдосконалення законодавства в частині застосування державної мови у сфері телерадіомовлення.

Як повідомляв ІМІ, 16 січня набула чинності стаття 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, згідно з якою мовою обслуговування споживачів в Україні має бути державна. 

Тарас Кремінь пояснив, яких сфер стосується перехід на українську із 16 січня.

Із 16 січня скарги на порушення права отримувати послуги державною мовою громадяни можуть надсилати мовному омбудсмену.

Із 16 липня 2022 року в Україні почнуть штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами українською мовою. За порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 гривень до 6 800 гривень.

17 березня Уповноважений із захисту державної мови повідомив, що за два місяці дії статті 30 мовного закону (з 16 січня до 16 березня) надійшло 944 повідомлення від громадян України. Зростає кількість звернень щодо порушення мовного законодавства в органах місцевого самоврядування.

Liked the article?
Help us be even more cool!