ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Зростає кількість скарг про невиконання мовного закону місцевою владою – омбудсмен

17.03.2021, 15:45
Фото – gogetnews.info
Фото – gogetnews.info

До секретаріату уповноваженого із захисту державної мови за два місяці дії статті 30 мовного закону (з 16 січня до 16 березня) надійшло 944 повідомлення від громадян України. Зростає кількість звернень щодо порушення мовного законодавства в органах місцевого самоврядування.

Про це повідомляється на фейсбук-сторінці уповноваженого.

Повідомлення стосувалися захисту прав на отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод і обмежень у користуванні державною мовою.

Найбільше повідомлень, звернень та скарг надійшло з Києва та Київської області (368). Із Львівської області надійшло 88 звернень, які стосуються переважно порушень в інших регіонах України (про порушення у Львівській області – 3), із Харківської – 74, Одеської – 38, Дніпропетровської – 35, Чернігівської – 32, Запорізької та Полтавської – по 19, Вінницької – 10.

Переважна більшість (382) звернень стосується відсутності української версії вебсайтів про надання послуг та сайтів інтернет-магазинів, частина сайтів за замовчуванням має недержавну мову. 211 звернень громадян стосуються порушення їхніх прав у сфері обслуговування (надання послуг здійснювалося недержавною мовою як в окремих магазинах, так і в магазинах великих торговельних мереж, супермаркетах, закладах громадського харчування, банківських установах, салонах краси, перукарнях, ветеринарних клініках).

Як зауважує уповноважений, продовжує зростати кількість звернень щодо порушення мовного законодавства в органах місцевого самоврядування. Щодо використання недержавної мови з боку депутатів місцевих рад надійшло 48 повідомлень громадян.

“Захищати право громадян вільно спілкуватись і отримувати інформацію та послуги українською мовою в усіх сферах суспільного життя на всій території України – наше головне завдання. Якщо порушення ваших прав супроводжується образами, приниженням, нецензурною лайкою чи публічним приниженням державної мови, раджу невідкладно звертатися до Національної поліції України”, – зазначив Тарас Кремінь.

Як повідомляв ІМІ, 16 січня набула чинності стаття 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, згідно з якою мовою обслуговування споживачів в Україні має бути державна. 

Тарас Кремінь пояснив, яких сфер стосується перехід на українську із 16 січня.

Із 16 січня скарги на порушення права отримувати послуги державною мовою громадяни можуть надсилати мовному омбудсмену.

Із 16 липня 2022 року в Україні почнуть штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами українською мовою. За порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 гривень до 6 800 гривень.

Liked the article?
Help us be even more cool!