Керівник Центру страткому: У Facebook, Instagram та TikTok зростає кількість платної пропагандистської реклами
У соціальних мережах Facebook, Instagram та TikTok фіксується зростання кількості платної політичної пропагандистської реклами.
Про це повідомив керівник Центру стратегічних комунікацій та інформаційної безпеки Ігор Соловей в ефірі програми Укрінформу.
“Зараз ми спостерігаємо за тим, як дуже суттєвим майданчиком для постачання російської дози пропаганди стає Facebook, Instagram, TikTok”, – сказав Соловей.
Він додав, що значне збільшення платної реклами на тему політики фіксується з травня 2023 року.
Ігор Соловей пояснив, що реклама просувається рекламними кабінетами, які створені від Іспанії, Португалії, Бразилії, Індії та інших країн.
“Але які хорошою української мови, вже не “нема сечі терпіти ці пекельні борошна”. Знайшли, прийшли гроші видно до когось, знайшли фахівців і вже хорошою українською мовою... Що цікаво, дуже влучно, відповідаючи на інформаційний порядок денний України. Тобто, якщо у нас щось стається, до дуже оперативно ці реклами з'являються. Не так, що з запізненням на тиждень чи два. Видно, що по цій темі хтось працює постійно і таких рекламних повідомлень дуже багато”, - розповів Соловей та додав, що його колеги працюють над їх блокуванням.
Так, за його словами, за серпень 2023 року заблоковано близько 2 тисяч рекламних кабінетів, що поширювали політичну дезінформацію.
Як повідомляв ІМІ, у соцмережі Facebook поширювали фейкову статтю журналістки з Чернігова Ірини Синельник, яка співпрацює з інформаційним агентством УНІАН. Матеріал був опублікований на фейковій сторінці агентства. На платформі статтю поширювали через рекламу. В матеріалі, підписаному від її імені, йдеться про великі втрати української армії та необхідність домовлятися з російським президентом Володимиром Путіним.
У квітні в мережі з'явився фейковий сайт, який імітує сайт онлайн-видання “Українська правда”. Журналіст Павло Казарін звернув увагу на те, що від його імені опублікували на сайті-клоні УП нібито його колонку. “Українська правда” звернулася за цим фактом до СБУ.
У березні 2023 року редакція РБК-Україна звернулася до кіберполіції через підробку їхнього сайту та фейковий матеріал із критикою Головнокомандувача Збройних сил України Валерія Залужного. У червні 2022 року видання “РБК-Україна” повідомляло, що зловмисники від імені редакції через соціальні мережі рекламували соцопитування, до якого редакція не має жодного стосунку. Тоді видання звернулося до Національної поліції, СБУ та Міністерства цифрової трансформації щодо цього питання.
Також про створення фейкових сайтів-клонів повідомляли Обозреватель та Укрінформ.
Help us be even more cool!