ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

У Міноборони роз’яснили про кримінальну відповідальність за поширення переміщень ЗСУ

28.03.2022, 15:13
Фото - armyinform.com.ua
Фото - armyinform.com.ua

Заступниця міністра оборони України Ганна Маляр дала роз’яснення щодо введення кримінальної відповідальності за несанкціоноване поширення інформації про спрямування, переміщення міжнародної військової допомоги в Україну, рух, переміщення або розміщення ЗСУ чи інших військових формувань України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану.

Про це вона розповіла 28 березня під час брифінгу.

За її словами, відтепер злочином вважатиметься несанкціоноване поширення інформації про спрямування і переміщення міжнародної військової допомоги. “Поширення такої інформації завдає шкоди Україні, оскільки ворог моніторить цю інформацію і робить усе можливе, щоб це переміщення і надання цієї допомоги не відбулося”, – сказала вона.

Також злочином вважатиметься несанкціоноване поширення інформації про переміщення, рух і розташування Збройних сил України та інших військових формувань.

Ганна Маляр пояснила, що означає “поширення” і “несанкціоноване”.

За її словами, йдеться про поширення інформації всіма можливими каналами: ЗМІ, інтернет, заяви й листи, які адресовано третім особам, публічні виступи або розповсюдження листівок.

“Не вважається злочином, якщо ви передаєте цю інформацію правоохоронним органам або безпосередньо тій особі, якої ця інформація стосується”, – сказала заступниця міністра оборони. 

Несанкціоноване поширення, за словами Маляр, означає, що цю інформацію викладено до того, як її оприлюднив офіційно Генеральний штаб або без письмового дозволу Генштабу.

“Потрібно знати одну обставину: йдеться лише про поширення інформації під час воєнного стану”, – зауважила вона. 

Крім того, Маляр наголосила, що поширення інформації про оборонні або наступальні дії ЗСУ призводить до збільшення втрат особового складу Збройних сил України та активізації ворога.

“Скажімо, якщо ЗСУ зайняли певний рубіж, але там ще не закріпилися ЗСУ, виток або поширення інформації до завершення цієї операції призводить до активізації ворога і шкоди ЗСУ”, – зазначила заступник міністра.

Також вона назвала правила поширення інформації під час воєнного стану: тільки після того, як Генеральний штаб офіційно оприлюднив інформацію про ту чи іншу оборонну або наступальну операцію.

“Після того її можна поширювати, давати оціночні судження, обговорювати й висловлювати думки, експертні, професійні, блогерські. До того, під час воєнного стану, інформацію про перебіг бойових дій, про оборонні або наступальні дії заборонено до офіційного оприлюднення інформації Генштабом в інтересах безпеки нашої країни”.

Як повідомляв ІМІ, 26 березня Президент України Володимир Зеленський підписав закон №7189 про кримінальну відповідальність за фото- та відеознімання переміщень Збройних сил України в умовах воєнного або надзвичайного стану.

Закон Верховна Рада ухвалила 24 березня. Зокрема, внесла зміни до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України. Зокрема, парламент доповнив ККУ статтею 114-2 “Несанкціоноване розповсюдження інформації про направлення, переміщення міжнародної військової допомоги в Україну, рух, переміщення або розміщення Збройних Сил України чи інших військових формувань України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану”.

Liked the article?
Help us be even more cool!