ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Мовний омбудсмен надав поради, як поступово перейти на українську

27.01.2021, 14:18
Фото – gogetnews.info
Фото – gogetnews.info

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь надав рекомендації, які допоможуть швидко перейти на спілкування українською. Про це повідомляється на фейсбук-сторінці уповноваженого.

Кремінь нагадав, що із 16 січня, відповідно до статті 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, обслуговування споживачів, надання інформації про товари та послуги має здійснюватися державною мовою.

“Тож незайве буде нагадати прості рекомендації, які допоможуть швидко перейти на спілкування українською не тільки у сфері обслуговування”, – йдеться в повідомленні

Уповноважений рекомендує: спілкуйтеся українською з рідними, друзями та навіть незнайомцями; оточіть себе українською всюди – читати книги, дивитися фільми, слухати музику.

Також Кремінь радить спілкуватися з носіями української, щоб вивчати нові слова та практикувати вимову, читати історії людей, яким це вже вдалося; завжди говорити українською в магазині, таксі, кав’ярні, вимагаючи дотримання вашого права на отримання інформації та послуг державною мовою.

Крім того, він рекомендує ввімкнути українську на всіх електронних пристроях та в налаштуваннях програм, дописувати українською в соцмережах; користуватися українськомовними версіями сайтів, шукати українською в пошукових системах; завести нотатник для нових цікавих слів, фразеологізмів, крилатих висловів.

Як повідомляв ІМІ, 16 січня набула чинності стаття 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, згідно з якою мовою обслуговування споживачів в Україні має бути державна. 

Тарас Кремінь пояснив, яких сфер стосується перехід на українську із 16 січня.

Із 16 січня скарги на порушення права отримувати послуги державною мовою громадяни можуть надсилати мовному омбудсмену.

Із 16 липня 2022 року в Україні почнуть штрафувати за відмову спілкуватися з клієнтами українською мовою. За порушення мовного законодавства у сфері обслуговування передбачено штраф від 5 100 гривень до 6 800 гривень.

Liked the article?
Help us be even more cool!