Міністерство освіти і науки попереджає про поширення в соцмережах фейкових акаунтів відомства з недостовірною інформацією щодо вступної кампанії з використанням логотипу МОН.

Про це повідомляється на сайті міністерства.

“Останнім часом з’явилося декілька телеграм-каналів і фейсбук-сторінок, які частково або повністю використовують офіційну графіку брендбуку Міністерства освіти і науки України задля ілюстрації своїх повідомлень. Зміст цих дописів не відповідає дійсності, містить маніпуляції або зумисно викривлену інформацію”, – заявляє міністерство.

Як приклад Міносвіти наводить телеграм-канал “Вступ інфо”, який використовує логотип МОН і позиціює себе як єдиний канал про вступ, а насправді цей канал не має жодного стосунку до міністерства.

Міносвіти наводить перелік ознак, які допоможуть зрозуміти, що під виглядом нібито офіційної позиції МОН публікується фейковий контент:

  • повністю або частково сфальсифіковане лого МОН;
  • лише частина офіційного листа, без підпису, дати та QR-коду;
  • посилання на неофіційні ресурси (здебільшого інші телеграм-канали);
  • офіційні лого МОН у текстах повідомлень, що належать до компетентностей інших державних установ;
  • інформація з термінами, які не використовуються МОН в офіційних документах;
  • лого МОН для анонсу вебінарів та онлайн-конференцій для підвищення кваліфікації педагогічних працівників, де варто оплатити сертифікат тощо.

Міносвіти заявляє, що не співпрацює в проєктах з організаціями, які надають платні освітні послуги та не веде рекламної діяльності.

Також міністерство звертає увагу, що достовірна інформація з питань вступної кампанії 2022 року розміщується на офіційних сайтах Міносвіти, Єдиної державної електронної бази з питань освіти, Українського центру оцінювання якості освіти, ДП “Інфоресурс”, Українського державного центру міжнародної освіти на їхніх верифікованих сторінках у соцмережах.

Як повідомляв ІМІ, у червні Міністерство освіти і науки повідомило про поширення в соцмережах фейкового листа про збір інформації щодо випускників призовного віку.