ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Між потребою "виконати програму" та "зберегти ресурсність", обирайте друге – МОН про організацію навчання

Міністерство освіти на науки розробило поради щодо організації роботи в новому навчальному році.

Вони спрямовані здебільшого на те, щоб убезпечити дітей та педагогів від російських обстрілів.

"Обираючи між потребою "виконати програму" та "зберегти ресурсність для перемоги", обирайте друге. Якщо тривога лунала вночі, і дитина / учитель або вчителька почувається втомленою зранку, висока концентрація академічного матеріалу на початку і "постулат" про неухильне дотримання усталеного порядку дій стають неактуальними", – зазначають у МОН.

Також у міністерстві закликають не нехтувати сигналами тривоги незалежно від форм навчання (очна чи заочна, індивідуальна – екстернатна, сімейна) чи форм організації освітнього процесу (очний або дистанційний режими, змішане навчання).

Після сигналу вчителі мають зупинити заняття для того, для кого сигнал лунає, і перейти в укриття. Це, безперечно, стосується і вчителя чи вчительки, який / яка це заняття проводить (під час дистанційного уроку сигнал тривоги може лунати в окремих областях – тоді він може стосуватися частини дітей та/або тільки вчителя / вчительки).

"Ставтеся до втрати концентрації (власної та учнів) з розумінням. Не варто на початку дня пропонувати нові (складні для засвоєння) теми – приділіть час зміцненню та відчуттю безпеки, зверніть увагу на соціально-емоційне навчання, присвятіть урок узагальненню та систематизації попереднього матеріалу тощо. Академічний складник ми обов’язково надолужимо після стабілізації ситуації", – додають у міністерстві.

Крім того, педагогам радять створювати простір, у якому дитина відчуватиме близькість ("Я з тобою!"). Неприпустимими є фрази на зразок "Я чи інший учень або учениця зміг / змогла прийти вчасно / виконати домашнє завдання… то й ти мусиш!", "Зберися й починай працювати, бо всім зараз складно".

Альтернативою розробники порад наводять такі фрази: "Те, що ми всі переживаємо, – непростий виклик, і мені шкода, що тобі доводиться через це проходити. Попри це ти чудово даєш собі раду, а разом нам вдасться ще краще".

У МОН зазначили, що такі поради не означають, що знання не важливі. Втім, центральним завданням в умовах війни стає створення безпечного простору з чітко структурованими правилами та межами контакту.

Як повідомляв ІМІ, в одній зі шкіл Львова учнів навчатимуть керувати дронами. Навички польоту та збору дронів – один з елементів програми предмета "Захист України".

Liked the article?
Help us be even more cool!