Колегія суддів, яка розглядає справу Довженко-Центру, оголосила самовідвід
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду Києва, яка розглядає апеляцію Держкіно щодо визнання його рішення про реорганізацію Довженко-Центру незаконним, оголосила про свій відвід.
Таке рішення колегія ухвалила 24 квітня на засіданні суду через відповідне клопотання від Держкіно, розповіла в ефірі Громадського радіо очільниця Довженко-Центру Олена Гончарук.
“Ми не туди спрямовуємо сили, бо з дій Держкіно виглядає так, ніби у нас немає війни, загрози з боку Росії – ні для культурної спадщини, ні для інституцій, – ніби ми можемо відтягувати ресурс у такий спосіб. Центр має дуже цінну колекцію кіномистецтва. Вона є унікальною для України і зараз потребує максимального захисту й підтримки щодо евакуації або оцифрування, а також популяризації, тому що це – сильний елемент культурної дипломатії. Натомість ми змушені захищати свою колекцію від українських органів управління”, – говорить Гончарук.
Представники Держкіно своє клопотання про відвід колегії суддів мотивували тим, що справа триває довго і судді є упередженими у своєму ставленні до сторін. Це означає, що процес розгляду апеляції запуститься заново, пояснює Гончарук.
“Система автоматично визначить склад нового суду. Засідання в першій інстанції теж тривало доволі довго – майже пів року. Держкіно постійно вигадувало щось нове, щоб затягнути цей процес, і зараз вони роблять те саме”, – каже очільниця Довженко-Центру.
Олена Гончарук додала, що діяльність Довженко-Центру ускладнює не лише судова тяганина, а й відсутність державної підтримки, оскільки Держкіно від початку року не відкрило фінансування центру.
“Також у нас досі не підписаний контракт з керівником, що обмежує нас у представницькій частині. У нас не підписаний фінансовий план, не погоджена стратегія нашого розвитку. Але у Довженко-Центру є доволі зрозуміла й важлива функція, що й допомагає нам її виконувати. Колектив мотивований саме тим, що розуміє свою відповідальність за колекцію кінематографічного мистецтва”, – зазначає Гончарук.
Що було раніше
Як повідомляв ІМІ, 17 серпня 2022 року стало відомо, що Держкіно, якому в управління передали Довженко-Центр, видало наказ про реорганізацію Довженко-Центру. Центр вважає таке рішення фактичною ліквідацією та подав до суду на Держкіно з вимогою визнати незаконним та скасувати наказ про “реорганізацію”.
Низка культурних інституцій виступила проти реорганізації Довженко-Центру.
15 листопада 2022 року Держкіно тимчасово зупинило дію наказу про реорганізацію Довженко-Центру до завершення повного аудиту його діяльності та обрання нового керівника.
6 лютого 2023 року стало відомо, що конкурс на посаду гендиректора Довженко-Центру виграла Олена Гончарук. Конкурс Держкіно оголосило в грудні 2022 року. Попри виграний конкурс Держкіно не підписало контракту з Оленою Гончарук. Сторони не дійшли згоди за пунктами контракту, які стосуються ухвалення нового статуту.
30 червня 2023 року стало відомо, що Державне агентство України з питань кіно визнало такими, що втратили чинність, накази від 5 серпня 2022 року про реорганізацію державного підприємства “Національний центр Олександра Довженка” та про передання повноважень до державної установи “Науковий центр кінематографії України”.
2 травня 2023 року Господарський суд Києва розпочав розглядати по суті справу за позовом Довженко-Центру щодо Державного агентства з питань кіно.
12 червня 2023 року Господарський суд Києва визнав незаконним наказ Держкіно про реорганізацію Довженко-Центру.
Help us be even more cool!