Єврокомісія розпочала розслідування щодо компанії Meta, яка володіє Facebook та Instagram, через недостатню протидію дезінформації перед виборами до Європарламенту.

Про це йдеться в повідомленні Єврокомісії, передає Укрінформ.

“Ми розпочинаємо офіційне провадження проти Meta, оскільки підозрюємо її в порушенні зобов’язань Акта про цифрові послуги щодо оманливої реклами та політичного контенту, а також щодо ненадання дослідникам, журналістам та учасникам виборчого процесу інструментів моніторингу в реальному часі та ефективних механізмів для виявлення незаконного контенту”, – заявив єврокомісар з питань внутрішньої торгівлі Тьєррі Бретон.

Порушення, у яких підозрюють Meta, охоплюють політику та практику щодо оманливої реклами та політичного контенту в сервісах компанії.

Окрім цього, вони стосуються відсутності ефективного моніторингу виборчого контенту в режимі реального часу напередодні виборів до Європарламенту в червні на тлі того, як у Meta анонсували припинення дії CrowdTangle – інструменту загальнодоступної статистики, який дозволяє стежити, аналізувати та звітувати про те, що відбувається з публічним контентом у соцмережах.

Також Єврокомісія підозрює, що механізм позначення незаконного вмісту в сервісах Meta, а також механізми відшкодування збитку користувачам і внутрішні механізми подання скарг не відповідають Акту про цифрові послуги. Там додали, що в компанії існують недоліки в наданні дослідникам доступу до загальнодоступних даних.

Що відомо про Акт про цифрові послуги

Як повідомляв ІМІ, у серпні 2023 року в Європейському Союзі набув чинності Акт про цифрові послуги, який зобов’язує інтернет-платформи видаляти незаконний контент, інакше їх очікує штраф на суму до 6% їхнього світового обігу за порушення правил.

Закон стосується 19 платформ, зокрема восьми соцмереж (Facebook, TikTok, X, раніше відомої як Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest і Snapchat), п’ятьох онлайн-магазинів (Amazon, Booking.com, китайський AliExpress і німецький Zalando), магазинів застосунків Google Play та App Store, пошуковиків Google і Bing, а також сервісів Google Maps і Wikipedia.

У квітні 2024 року державний секретар Франції в справах Європи Жан-Ноель Барро заявив, що майже всі країни ЄС стають мішенню російської інтернет-пропаганди перед виборами до Європарламенту, які відбудуться на початку червня – 25 із 27 країн.