У ЄС набув чинності закон, який зобов'язує інтернет-платформи видаляти шкідливий контент
У Європейському Союзі набув чинності Акт про цифрові послуги, який зобов'язує інтернет-платформи видаляти шкідливий контент, інакше їх очікує штраф, повідомляє АP.
Документ покликаний захистити безпеку користувачів інтернету й протидіяти поширенню шкідливого контенту, який порушує закон або правила певної платформи, наприклад пропаганда геноциду чи анорексії. Також акт має на меті захист базових прав європейців, зокрема права на приватність і свободу слова.
Деякі онлайн-платформи, яким загрожують мільярди доларів штрафу в разі недотримання нових правил, уже запровадили певні зміни.
Наразі новий закон стосується 19 платформ, зокрема вісім соцмереж (Facebook, TikTok, X, раніше відома як Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest і Snapchat), п’ять онлайн-магазинів (Amazon, Booking.com, китайський AliExpress і німецький Zalando), магазини застосунків Google Play та App Store, пошуковики Google і Bing, а також сервіси Google Maps і Wikipedia. Пізніше до списку можуть бути додані інші ресурси.
Під найсуворіше регулювання підпадатимуть платформи, що мають понад 45 мільйонів користувачів (10% населення ЄС). Решта компаній матиме менше зобов’язань, а керівні органи Євросоюзу дадуть їм шість місяців на виконання вимог, передбачених актом.
Платформи, що потрапили до списку, запровадили нові функції, які допоможуть користувачам у Європі позначати незаконний контент і сумнівну продукцію, – компанії будуть зобов’язані швидко й об’єктивно видаляти такі матеріали.
Так, Facebook і Instagram роблять доступнішими свої інструменти для скарг; Amazon відкриває новий канал для повідомлень про підозрілі товари. TikTok запровадив додаткові опції для скарг на відео, зокрема мову ворожнечі, цькування й шахрайство; такі скарги розглядатиме спеціальна команда експертів. Google працює над “прозорістю” свого процесу модерації й пропонує різні канали для зв’язку з компанією. Акт про цифрові послуги передбачає, що Google і решта платформ мають розголошувати більше інформації про те, чому було видалено той чи інший допис. Facebook, Instagram, TikTok і Snapchat також даватимуть користувачам можливість вимкнути автоматичний алгоритм рекомендацій відео чи дописів на основі їхніх профілів.
Також закон забороняє показувати таргетовану рекламу вразливим категоріям населення, зокрема дітям. Платформи на кшталт Snapchat і TikTok перестануть показувати таргетовану рекламу користувачам підліткового віку.
Wikipedia також змінює деякі правила, щоб показувати більше інформації про “проблематичних користувачів і контент”; ці зміни діятимуть не лише в Європі, але й “у всьому світі”, заявила Wikimedia Foundation.
Як повідомляв ІМІ, 23 квітня 2022 року Європейська Рада та Європейський парламент уклали угоду щодо закону про цифрові послуги (DSA), який зобов'язує інтернет-платформи видаляти незаконний контент, інакше їх очікує штраф на суму до 6% її світового обігу за порушення правил. До списку ввійшли 19 організацій, на які поширюються нові правила Європейського Союзу щодо модерації контенту в інтернеті.
Help us be even more cool!