В українських онлайн-медіа зростає кількість джинси – дослідження ІМІ
В онлайн-медіа України збільшилася кількість замовних матеріалів. Такими є результати дослідження ГО "Інститут масової інформації", проведеного 11–13 вересня 2023 року у 25 онлайн-медіа.
За цей період виявлено 163 таких матеріали в порівнянні з червнем, коли було зафіксовано 131 таку публікацію, у лютому – 79 таких публікацій.
Найбільше медіа поширюють комерційні замовні матеріали – 68%, водночас на політичну джинсу припадає 31,4%. Цей розподіл ринку між комерційними та політичними замовниками залишається практично незмінним.
Рінат Ахметов разом зі своїми фондами та компаніями залишається лідером серед комерційних замовників (16,4%). Водночас серед політичних замовників змінився розподіл ринку джинси. Лідером став міський голова Києва Віталій Кличко (9,5%). Натомість п’ятий президент України Петро Порошенко, який тривалий час тримав лідерство, відійшов на другу позицію (5%), причому знизивши свою активність удвічі. За цим показником його наздоганяє міський голова Дніпра Борис Філатов (4,5%).
Представник Офісу президента Михайло Подоляк залишається героєм більшості так званих паркетних новин – матеріалів із сумнівним балансом. Втім, таких публікацій поменшало в порівнянні з попереднім моніторинговим періодом.
Крім того, серед політичної джинси виявлено матеріали на користь політичних сил "Слуга народу", "Європейська солідарність", проєкту Артура Палатного "Українська команда", а також політиків Олексія Арестовича, Олексія Кучеренка та Вадима Столара (всі разом 6,5%).
Онлайн-медіа, як і раніше, оприлюднюючи замовні матеріали на користь політичних замовників, не маркують їх жодним чином. Щодо комерційних замовників, то кількість рекламних публікацій без належного маркування зросла більш ніж удвічі.
Сайт Оbozrevatel залишається лідером з розміщення джинси, цього разу збільшивши на понад 20% кількість матеріалів з ознаками замовності.
Взагалі не виявлено джинси серед новин онлайн-видань "Громадське", "Суспільне", ZN.ua, "Бабель", "Укрінформ", "Українська правда", "Ліга.net" та NV. Втім, на деяких із цих сайтів було виявлено матеріали з некоректним маркуванням реклами.
Моніторинг проведено у 25 популярних інтернет-медіа: "Громадське", "Суспільне", ZN.UA, "Українська правда", "Еспресо", Укрінформ, "Бабель", Liga.net, "Слово і Діло", NV, LB.ua, РБК-Україна, "Гордон", Цензор.Нет, Інтерфакс-Україна, ТСН, "Кореспондент.net", "Рубрика", Zaxid.net, "Главком", "Фокус", УНІАН, "24 канал", Obozrevatel, "Телеграф". Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом вказаного періоду.
Детальніше прочитати дослідження можна тут.
Help us be even more cool!