ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

У Росії заблокували банківські рахунки Радіо Свобода

17.05.2021, 10:30
Фото – radiosvoboda.org
Фото – radiosvoboda.org

У Росії заблокували банківські рахунки ТОВ “РВЄ / РС”, яке в країні представляє Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода і, зокрема, його російську службу, повідомляє Радіо Свобода.

Про це стало відомо після того, як судові виконавці відвідали 14 травня московське бюро Радіо Свобода. Вони почали процедури виконавчого провадження, щоб домогтися від нього несплачених штрафів, які раніше наклали за звинуваченнями в порушенні суперечливого російського закону про “іноземних агентів”, а також почали інвентаризацію майна московського бюро.

Російська служба судових виконавців наказала московському банкові, в якому відкрито рахунки Радіо Свобода в Росії, арештувати й заморозити їх, щоб домогтися сплати частини штрафів: цього разу йдеться про суму в 5 мільйонів рублів (нині це майже 1 мільйон 867 тисяч гривень). Вони стосуються тим часом лише десяти судових рішень, щодо яких сплив двомісячний термін сплати, з більш ніж пів тисячі очікуваних справ.

Із січня до травня 2021 року Федеральна служба Росії з нагляду у сфері зв’язку, інформаційних технологій і масових комунікацій (Роскомнагляд) склала і скерувала до суду 520 протоколів нібито про порушення нових правил маркування публікацій Радіо Свобода і його проєктами в РФ і окупованому українському Криму, що були внесені міністерством юстиції Росії 2017 року до переліку медіа – "іноземних агентів".

Компанія “РВЄ / РС”, яка доти дотримувалася всіх норм російського законодавства, відмовилася виконувати ці вимоги, розцінюючи їх як спробу втручання в редакційну політику. Видання відкидає таке визначення і вимогу чітко позначати кожну публікацію стандартним текстом, який призначено для “іноземних агентів”.

Загальна сума штрафів, накладених на Радіо Свобода і його проєкти, становить близько 70 мільйонів рублів (нині понад 26 мільйонів гривень). Компанія “РВЄ / РС” оскаржує всі призначені штрафи в передбаченому російським законодавством порядку, проте з більш ніж 250 поданих наразі апеляцій суд не задовольнив жодної.

Також Радіо Свобода оскаржує дії російської влади в Європейському суді з прав людини і звернулося до цього суду з проханням як запобіжний захід заборонити Росії стягувати ці штрафи.

Як повідомляв ІМІ, 14 травня представники російського Головного управління служби судових приставів Москви прийшли до Московського бюро Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода та вручили повідомлення про порушення виконавчого провадження щодо судових рішень щодо ТОВ “РВЄ / РС”. 

28 грудня 2020 року міністерство юстиції Росії внесло п’ятеро людей до реєстру “іноземних засобів масової інформації, що виконують функції іноземного агента”. До списку, зокрема, потрапили журналісти Людмила Савицька і Сергій Маркелов, які співпрацюють з Радіо Свобода, а також автор Радіо Свобода і головний редактор сайту “Псковська губернія” Денис Камалягін.

2 грудня 2019 року президент Росії Володимир Путін підписав закон про фізосіб – “іноземних агентів” з розлогим тлумаченням терміна “іноагент”.

Московське бюро Радіо Вільна Європа / Радіо Свобода (RFE / RL) подало терміновий позов проти Росії до Європейського суду з прав людини. RFE / RL сподівається, що суд запровадить тимчасові заходи й накаже Росії утриматися від реалізації 520 “адміністративних протоколів”, які в РФ склали або погрожують скласти проти медіаорганізації із січня 2021 року.

У квітні керівництво Радіо Свобода та телеканалу “Настоящее время” запропонувало частині штатних співробітників московського бюро виїхати з Росії до України та Чехії. Саме багатомільйонні штрафи Роскомнагляду змусили редакцію Радіо Свобода почати планувати евакуацію своїх працівників у Росії.

Із 30 жовтня 2020 року Російське агентство з питань засобів масової інформації та телекомунікацій (Роскомнагляд) наказало іноземним медіаорганізаціям, визначеним як “іноземні агенти”, позначати кожну статтю новин, публікації в соціальних мережах та аудіовізуальний вміст попередженням, що контент створив іноземний ЗМІ, який “виконує функції іноземного агента”.

5 грудня 2017 року міністерство юстиції Росії оголосило іноземними агентами дев’ять американських ЗМІ, зокрема “Голос Америки”, Радіо Свобода, а також Крим.Реалії (проєкт української служби Радіо Свобода).

До списку потрапили проєкти російської служби Радіо Свобода “Фактографія” і “Сибирь.Реалии”, телеканал “Настоящее время”, Татарсько-башкирська служба Радіо Свобода, медіапроєкти “Idel.Реалии” та “Кавказ.Реалии”.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!