У Facebook виявили понад 100 дипфейкових роликів від імені Ріші Сунака
Понад 100 рекламних роликів-дипфейків від імені прем'єр-міністра Великої Британії Ріші Сунака були проплачені для просування у Facebook лише за останній місяць.
Про це повідомляє The Guardian з посиланням на дослідження комунікаційної компанії Fenimore Harper.
Реклама могла охопити до 400 тисяч людей, попри те що вона порушує деякі правила Facebook, і вперше стала масовою систематичною підробкою іміджу прем’єр-міністра.
Понад 12 929 фунтів стерлінгів витрачено на 143 таких реклами з 23 країн, включно зі США, Туреччиною, Малайзією та Філіппінами, йдеться в дослідженні.
Серед цих рекламних роликів-дипфейків, зокрема, підроблений запис ведучої ВВС Сари Кемпбелл, що зачитує фальшиву новину про скандал навколо Сунака, який нібито потай заробив “колосальну суму на проєкті, який спершу задумувався для звичайних громадян”.
Вона містить недостовірне повідомлення, що Ілон Маск нібито запустив застосунок для “збирання” грошових переказів на фондовому ринку, за яким іде підроблений уривок, де Сунак заявляє, що уряд вирішив випробувати цей застосунок власноруч, а не ризикувати грошима звичайних людей.
Потім кліпи ведуть на підроблену сторінку BBC News, яка рекламує шахрайські інвестиції.
Керівник компанії Fenimore Harper Маркус Берд попередив, що підроблена реклама показала, що вибори цього року перебувають під загрозою маніпуляцій великою кількістю високоякісних неправдивих даних, створених штучним інтелектом.
“З появою дешевого, легкого у використанні клонування голосу та обличчя потрібно дуже мало знань і досвіду, щоб використовувати подобу людини в зловмисних цілях. На жаль, ця проблема посилюється слабкою політикою модерації платної реклами. Ці оголошення суперечать декільком рекламним правилам Facebook. Однак дуже мало реклами, яку ми зустріли, видалено”, – зазначив він.
Регулятори висловлювали занепокоєння, що часу для запровадження комплексних реформ, які погодили б виборчу систему Британії з останніми проривами в галузі штучного інтелекту, дедалі менше, адже наступні загальні вибори заплановано на листопад.
Уряд проводить дискусії з регулювальними органами, зокрема з виборчою комісією, яка каже, що з 2022 року встановлюються нові вимоги до матеріалів цифрової кампанії щодо внесення “вихідних даних”, оскільки це допоможе виборцям побачити, хто заплатив за рекламу або намагається впливати на них.
Представник Meta сказав, що компанія видаляє контент, який порушує їхню політику, незалежно від того, створений він штучним інтелектом чи людиною.
“Переважну більшість цих оголошень вимкнено до публікації цього звіту, а в самому звіті зазначається, що менш ніж 0,5% користувачів у Великобританії бачили будь-яку окрему рекламу, яка була опублікована”, – відповіла виданню Meta.
Як повідомляв ІМІ, у листопаді 2023 року Британський національний центр кібербезпеки заявив, що штучний інтелект загрожує наступним національним виборам у країні, які заплановано на січень 2025 року.
У липні 2023 року Рада Безпеки ООН провела перше засідання щодо небезпек штучного інтелекту.
30 травня 2023 року провідні лідери в галузі штучного інтелекту, зокрема гендиректор OpenAI Сем Алтман, разом з експертами й професорами порушили питання “загрози вимирання людства через ШІ”, закликавши законотворців розглядати її на рівні з ризиками від пандемій і ядерної війни.
У березні бізнесмени Ілон Маск, Стів Возняк і група інших експертів зі штучного інтелекту та очільників індустрії опублікували відкритого листа із закликом до піврічної паузи в розробленні систем, потужніших за GPT-4, нещодавно запущений OpenAI. Автори листа посилаються на потенційні ризики таких розробок для суспільства й людства.
Help us be even more cool!