Поради, як медіа стати цікавими в TikTok: тренінг від Медіабази Чернівці
TikTok може стати потужним інструментом для медіа, завдяки чому можна розширити свою аудиторію та навчитись адаптувати журналістський контент до трендових форматів. Про це під час онлайн-тренінгу, який організував регіональний хаб Інституту масової інформації “Медіабаза Чернівці”, розповіла продюсерка соціальних мереж Радіо Свобода, TikTok-редакторка, медіатренерка Ангеліна Ломакіна.
Правило перших секунд та головні складові сценарію
Під час підготовки матеріалів для TikTok, зауважила тренерка, варто відразу розуміти, що для соціальних мереж потрібно готувати лише обрані історії.
Історії можуть стосуватися:
- екстраординарних новин;
- розслідування;
- аналітичного матеріалу на важливу тему.
Також це можуть бути:
- емоційні репортажі;
- історії людей;
- опитування;
- відкриття та винаходи.
Крім того, під час підготовки відео варто пам’ятати про правило перших двох-рьох секунд, які мають зацікавити глядача.
“Початок відео – це дуже важливо. З нього відразу має бути зрозуміло, про що буде відео, воно має заінтригувати, але до кінця не розкривати суті. Наприклад, в одному з медіа в TikTok розповідається про пару, яка чекала на своє одруження багато років і що вони пройшли разом горе й радість. Проте цей сюжет можна було відразу розпочати зі слів: “Після двох з половиною років полону чоловік повернувся додому і зробив коханій пропозицію”, – розповіла Ангеліна Ломакіна.
За словами тренерки, успішною історія здатна стати тоді, якщо відгукнеться глядачам, зачепить емоційно та зробить світ зрозумілішим. Також цікавими є історії, які розважають, є естетичними, заспокоюють, дають знання для життя та відчуття, що людина не одна.
Щодо головних аспектів сценарію Ангеліна Ломакіна виокремлює такі правила: теми та історії мають бути релевантними, мова простою, а речення короткими.
“Має бути емоційна складова, вставні слова. Пам’ятаємо, що в нас є тільки дві-три секунди, щоб привернути увагу, тому перша фраза – король успіху. Тримайте інтригу до кінця, розподіляйте інформацію. Наприкінці варто вкласти якийсь класний фактаж або синхрон, який підсилить емоцію або дасть інший вимір емоції”, – розповіла вона.
Структура відео й основні помилки
Медіатренерка зазначає, що в структурі відео важливими є:
- емоційний гачок (найважливіша фраза);
- короткі факти;
- аргументи та детальніша інформація.
“Якщо у вас є тільки експерт, краще не нарізати тільки його думки, а давати короткі факти, короткі аргументи й підкріплювати це або синхронами, або експертною думкою. Наприкінці варто дати висновки, прогнози, коментарі. Не потрібно просити підписуватись і ставити лайки: в Instagram і TikTok це вважається крінжем. Але варто використовувати фрази, які залучають людей подумати й подискутувати: “А ви як думаєте, напишіть”, “А що буде далі, на вашу думку?” тощо”, – каже Ломакіна.
Не варто забувати й про правильну лексику. За словами медіатренерки, з людьми потрібно говорити:
- нормальною мовою;
- без нагромаджень канцеляризмів;
- абревіатур;
- пасивних конструкцій.
Також основними помилками в створенні контенту для TikTok є:
- занадто короткі або занадто довгі відео;
- вирізання просто будь-якого шматка з відео на YouTube.
Ангеліна Ломакіна наголошує на важливості правил монтажу: якщо це історія, то має бути великий-середній-загальний план. Розмір відео: 9 х 16, ідеальна довжина: одна хвилина, три – добре, п'ять – це вже щось дуже цікаве. Можна використовувати нейтральну музику або музику, яка підтримує настрій відео.
Щодо монтажу спікерка радить:
- Adobe Premiere + Adobe Photoshop + After effects = slay;
- Quick, VN та інші програми для монтажу на телефоні;
- дбати про опис;
- іноді прискорювати відео на 10–15%;
- у жодному разі не завантажувати відео з інших платформ;
- головне динаміка: зміна великостей, зміна ілюстративного матеріалу.
Help us be even more cool!