ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Шість медіа Донеччини, які втратили фінансування, оголосили 48 годин тиші

Шість незалежних медіа Донеччини оголосили 11 та 12 лютого акцію мовчання, припинивши публікацію контенту, щоб продемонструвати, який вигляд матиме інформаційний простір без незалежних медіа.

Медіа об’єдналися, щоб показати, яку роль відіграють у формуванні суспільно важливої інформації та які загрози виникають через нестачу фінансування, повідомляється на сайті ініціативи “Має сенс”.

Скриншот ІМІ із сайту sense.ngo

“На 48 годин ми тимчасово припиняємо публікацію контенту, щоб показати, як виглядає інформаційний простір без незалежних медіа. Ми не зникли назавжди, але цей символічний жест має на меті підкреслити: у цей важкий час без підтримки суспільства, бізнесу та партнерів незалежні медіа можуть перестати існувати”, – йдеться в анонсі.

До акції долучилися:

  • Kramatorsk Post
  • “Слов’янські Відомості”
  • PRO100 MEDIA Краматорська
  • Вільне радіо
  • ОбщеЖитие
  • 6262.com.ua (Сайт міста Слов’янська)

У коментарі представниці Інституту масової інформації CEO медіахолдингу “Має сенс” Валерій Гармаш пояснив, що ідея такого протесту виникла після отримання повідомлення від донорських організацій про припинення фінансування незалежних медіа.

“Частина наших донорів фактично запропонувала нам зупинити роботу. Ми зрозуміли, що в цій ситуації варто справді показати, що буде, якщо незалежні медіа припинять існування хоча б на два дні”, – зазначив Гармаш.

За його словами, українські незалежні медіа зараз перебувають у дуже важкому стані. Фінансова модель, за якою вони працюють, часто базується на донорських грантах, оскільки рекламний ринок у регіонах зруйновано війною.

“Працювати тільки на рекламі важко в усій Україні. Але хто буде давати рекламу медіа Донеччини чи Луганщини? Навіть у Слов’янську ми намагаємося продавати рекламу, але це потребує колосальних зусиль”, – пояснює Гармаш.

Крім того, він наголосив, що локальні медіа в прифронтових містах відіграють важливу роль, бо інформують про ситуацію безпосередньо із зони бойових дій.

“Слов’янськ розташований за 24 км від фронту, Краматорськ – за 14 км. Уявіть, що з цих міст не надходить перевірена інформація. Така ситуація може повторитися по всій країні, якщо незалежні медіа не матимуть можливості працювати”, – каже він.

Попри складні умови бізнес у прифронтових містах намагається підтримувати медіа через замовлення реклами. Гармаш вважає, що ця співпраця вигідна всім:

“Я вдячний бізнесу, який навіть у таких умовах працює і просуває себе через рекламу. Це допомагає і їм, і незалежним медіа, і аудиторії, яка продовжує отримувати перевірену інформацію”, – наголошує Гармаш.

Станом на 11:00 першого дня акції організація вже отримала перші реакції: у соціальних мережах з’явилися коментарі підтримки, а дві людини оформили щомісячну фінансову підписку на підтримку проєкту.

Акція мовчання триватиме до 13 лютого, після чого незалежні медіа, які долучилися до неї, відновлять публікацію новин.

Що передувало

20 січня президент США Дональд Трамп зупинив на 90 днів фінансування всіх проєктів Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) для проведення перевірок, щоб визначити, чи відповідають вони його політичним цілям. В Україні USAID підтримувало сотні різноманітних медійних проєктів.

Раніше медіа Миколаївщини, Чернігівщини, Полтавщини, Луганщини та Волині розповіли, чим загрожує їм зупинення грантів США. 

28 січня Медіарух закликав громадян і бізнес підтримати незалежну журналістику.

Liked the article?
Help us be even more cool!