ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Reuters: Журналісти змагаються з інфлюенсерами за простір і доступ на Національному зʼїзді демократів

21.08.2024, 18:00

Десятки інфлюенсерів конкурують з журналістами за доступ та робочий простір на Національному зʼїзді демократичної партії США, що відбувається цього тижня в Чикаго, повідомляє Reuters.

Як зазначає видання, члени партії розраховують на популярні відео інфлюенсерів у просуванні кандидатури Камали Гарріс.

Національний зʼїзд демократів акредитував понад 200 “виробників контенту” для висвітлення заходу.

“Це перший зʼїзд демократів, що визнав впливовість користувачів YouTube, TikTok і Instagram, які мають безпосередній доступ до десятків мільйонів американців, зокрема молодих виборців, які не читають і не дивляться традиційні новини”, – зазначає агенція.

“Ми даємо кріейторам місця в першому ряду історії”, – зауважив директор комунікацій зʼїзду Метт Гілл. 

Неназваний посадовець висловився на підтримку цього рішення, додавши, що медіа- й інформаційний ландшафт значно змінився з 2016 року, адже популярність соцмереж на кшталт TikTok різко зросла.

Також, стверджують в агенції, на відміну від тисяч журналістів з газет, новинних сайтів, телебачення й радіо, інфлюенсери отримують допомогу від організаторів зʼїзду в спілкуванні з лідерами партії. Вони мають доступ до власної зали на стадіоні, де відбувається захід, і до власної ділянки на самій арені, де вони можуть робити відеоконтент.

Водночас простір, відведений для журналістів, був зменшений у порівнянні з попередніми зʼїздами, зазначає дослідницький центр Пʼю (Pew Research Center).

“Це найгірші робочі умови, що я бачив на 20 зʼїздах, які висвітлював”, – заявив помічник політичного редактора Pittsburgh Post-Gazette Джонатан Салант.

“Нам не дають підходити до телекабінок, щоб записати інтервʼю. А сидіння / робоче місце, яке вони нам відвели, розташоване настільки високо, що там небезпечно перебувати”, – пише в соцмережі Х кореспондент The Independent Ендрю Файнберґ.

Водночас інфлюенсери на кшталт засновниці фонду Thirst for Democracy Конді Нтіні публікують на своїх сторінках кадри, де сміються із сенаторами, позують для фото з посадовцями тощо.

“Ніхто нікого не замінює. Та річ ось у чому: виборці споживають інформацію з більшої кількості джерел, ніж будь-коли… Ми точно не розраховуємо, що кріейтори, які відвідують зʼїзд, будуть пропагандистами Камали Гарріс і Тіма Волтца”, – зазначив голова команди Гарріс із цифрової стратегії Роб Флерті на заході виданню Politico.

Як зазначає Reuters, останніми роками традиційні медіа США часто звинувачують в упередженості. Зокрема, Дональд Трамп називав їх “ворогами народу” й “фейковими новинами”. Багато американців, що дотримуються лівих поглядів, також критикували висвітлення Гарріс у новинах за сексизм і незбалансованість.

Втім, багато журналістів сумніваються, що інфлюенсери є задовільною “нейтральнішою” альтернативою.

“Вони набирають перегляди на своїх платформах. Вони набирають кліки. Вони отримують прибуток з реклами. Ми – журналісти. Ми отримуємо зарплатню незалежно від матеріалів, які пишемо”, – стверджує кореспондент швейцарської газети Tages-Anzeiger у СШАФабіан Феллманн.

Водночас професор з політичних комунікацій університету Північної Кароліни Денієл Крайсс зазначає, що популярні відео інфлюенсерів у соцмережах на кшталт Instagram і TikTok можуть стимулювати ентузіазм виборців, які не дуже цікавляться політикою. Науковець додає, що такий підхід може допомогти команді Гарріс установити звʼязок з молодими виборцями.

TikTok у США

Як повідомляв ІМІ, 22 квітня 2024 року Палата представників США ухвалила закон, який заборонить використання застосунку в країні, якщо компанія-власник ByteDance не продасть свою частку протягом року. Своєю чергою в TikTok заявили, що стурбовані станом свободи слова.

У 2022 році президент США Джо Байден заборонив використання TikTok на державних пристроях. Схожі заборони запровадили деякі штати. Під час президентства Дональд Трамп також заявив, що TikTok є загрозою національній безпеці, бо збирає дані американських користувачів, до яких потім має доступ китайський уряд. У 2020 році Комітет США з іноземних інвестицій ухвалив рішення, за яким ByteDance мала продати свої активи в США протягом 90 днів.

Низка країн обмежила використання TikTok на державних пристроях через побоювання, що Китай може використовувати застосунок для збору даних або поширення дезінформації.

У травні 2024 року соцмережа TikTok та її власник (китайська компанія ByteDance) звернулися з позовом до федерального суду США через закон, який передбачає блокування застосунку, якщо ByteDance його не продасть.

Водночас у червні 2024 року віцепрезидентка США Камала Гарріс завела акаунт у TikTok.

Марія Ігнатьєва, Валентина Троян

Liked the article?
Help us be even more cool!