Reuters: Журналісти змагаються з інфлюенсерами за простір і доступ на Національному зʼїзді демократів
Десятки інфлюенсерів конкурують з журналістами за доступ та робочий простір на Національному зʼїзді демократичної партії США, що відбувається цього тижня в Чикаго, повідомляє Reuters.
Як зазначає видання, члени партії розраховують на популярні відео інфлюенсерів у просуванні кандидатури Камали Гарріс.
Національний зʼїзд демократів акредитував понад 200 “виробників контенту” для висвітлення заходу.
“Це перший зʼїзд демократів, що визнав впливовість користувачів YouTube, TikTok і Instagram, які мають безпосередній доступ до десятків мільйонів американців, зокрема молодих виборців, які не читають і не дивляться традиційні новини”, – зазначає агенція.
“Ми даємо кріейторам місця в першому ряду історії”, – зауважив директор комунікацій зʼїзду Метт Гілл.
Неназваний посадовець висловився на підтримку цього рішення, додавши, що медіа- й інформаційний ландшафт значно змінився з 2016 року, адже популярність соцмереж на кшталт TikTok різко зросла.
Також, стверджують в агенції, на відміну від тисяч журналістів з газет, новинних сайтів, телебачення й радіо, інфлюенсери отримують допомогу від організаторів зʼїзду в спілкуванні з лідерами партії. Вони мають доступ до власної зали на стадіоні, де відбувається захід, і до власної ділянки на самій арені, де вони можуть робити відеоконтент.
Водночас простір, відведений для журналістів, був зменшений у порівнянні з попередніми зʼїздами, зазначає дослідницький центр Пʼю (Pew Research Center).
“Це найгірші робочі умови, що я бачив на 20 зʼїздах, які висвітлював”, – заявив помічник політичного редактора Pittsburgh Post-Gazette Джонатан Салант.
“Нам не дають підходити до телекабінок, щоб записати інтервʼю. А сидіння / робоче місце, яке вони нам відвели, розташоване настільки високо, що там небезпечно перебувати”, – пише в соцмережі Х кореспондент The Independent Ендрю Файнберґ.
Водночас інфлюенсери на кшталт засновниці фонду Thirst for Democracy Конді Нтіні публікують на своїх сторінках кадри, де сміються із сенаторами, позують для фото з посадовцями тощо.
“Ніхто нікого не замінює. Та річ ось у чому: виборці споживають інформацію з більшої кількості джерел, ніж будь-коли… Ми точно не розраховуємо, що кріейтори, які відвідують зʼїзд, будуть пропагандистами Камали Гарріс і Тіма Волтца”, – зазначив голова команди Гарріс із цифрової стратегії Роб Флерті на заході виданню Politico.
Як зазначає Reuters, останніми роками традиційні медіа США часто звинувачують в упередженості. Зокрема, Дональд Трамп називав їх “ворогами народу” й “фейковими новинами”. Багато американців, що дотримуються лівих поглядів, також критикували висвітлення Гарріс у новинах за сексизм і незбалансованість.
Втім, багато журналістів сумніваються, що інфлюенсери є задовільною “нейтральнішою” альтернативою.
“Вони набирають перегляди на своїх платформах. Вони набирають кліки. Вони отримують прибуток з реклами. Ми – журналісти. Ми отримуємо зарплатню незалежно від матеріалів, які пишемо”, – стверджує кореспондент швейцарської газети Tages-Anzeiger у СШАФабіан Феллманн.
Водночас професор з політичних комунікацій університету Північної Кароліни Денієл Крайсс зазначає, що популярні відео інфлюенсерів у соцмережах на кшталт Instagram і TikTok можуть стимулювати ентузіазм виборців, які не дуже цікавляться політикою. Науковець додає, що такий підхід може допомогти команді Гарріс установити звʼязок з молодими виборцями.
TikTok у США
Як повідомляв ІМІ, 22 квітня 2024 року Палата представників США ухвалила закон, який заборонить використання застосунку в країні, якщо компанія-власник ByteDance не продасть свою частку протягом року. Своєю чергою в TikTok заявили, що стурбовані станом свободи слова.
У 2022 році президент США Джо Байден заборонив використання TikTok на державних пристроях. Схожі заборони запровадили деякі штати. Під час президентства Дональд Трамп також заявив, що TikTok є загрозою національній безпеці, бо збирає дані американських користувачів, до яких потім має доступ китайський уряд. У 2020 році Комітет США з іноземних інвестицій ухвалив рішення, за яким ByteDance мала продати свої активи в США протягом 90 днів.
Низка країн обмежила використання TikTok на державних пристроях через побоювання, що Китай може використовувати застосунок для збору даних або поширення дезінформації.
У травні 2024 року соцмережа TikTok та її власник (китайська компанія ByteDance) звернулися з позовом до федерального суду США через закон, який передбачає блокування застосунку, якщо ByteDance його не продасть.
Водночас у червні 2024 року віцепрезидентка США Камала Гарріс завела акаунт у TikTok.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!