ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Понад 82% текстів про УПЦ МП мають негативне емоційне забарвлення – моніторинг ІМІ

18.04.2023, 10:35
Ілюстрація ІМІ
Ілюстрація ІМІ

Понад 82% матеріалів, які стосувались УПЦ МП в українських онлайн-медіа, мали негативне емоційне забарвлення. Здебільшого тексти супроводжувались емоційною лексикою, мали ознаки мови ворожнечі та порушення журналістського стандарту відокремлення фактів від коментарів.

Про це йдеться в моніторингу ІМІ, який проводився з 1 до 5 квітня включно в таких онлайн-медіа: УП, "Цензор", РБК-Україна, ТСН, "24 канал", "Кореспондент", НВ, "Фокус", УНІАН, "Гордон", "Главком", "Обозреватель", "Еспресо", "Телеграф", "Ліга". До вибірки потрапило 548 новин, які стосувались УПЦ.

Найбільше про УПЦ МП писали: "24 канал" (15,5% загальної кількості матеріалів про УПЦ МП в досліджуваних медіа), ТСН (11,1%) та "Главком" (9,3%). Водночас найменше згадок було у виданнях "Обозреватель" (3,3%) та "Ліга" (3,1%).

Як показав моніторинг, українські журналісти, коли готують матеріали про всі напружені моменти, які наразі трапляються зі священниками та вірянами УПЦ, використовують емоційну лексику, подекуди мову ворожнечі та маніпуляції.

Одним з найчастіших героїв публікацій став митрополит Павло Лебідь, намісник Києво-Печерської лаври. Він був героєм майже третини публікацій (28%) у моніторинговий період. 

Найбільше матеріалів про Павла опубліковано на ТСН, "24 каналі" та "Главкомі". Сім із п'ятнадцяти медіа йменували у своїх текстах митрополита Павла як "Пашу Мерседеса": "Телеграф", ТСН, НВ, "Еспресо", "24 канал", УНІАН та "Обозреватель". У матеріалах про митрополита Павла журналісти також вдавалися до емоційної лексики, хейтспічу та подекуди маніпуляцій. 

Крім того, багато редакцій вдавалися до осудливих, емоційних заголовків щодо самих вірян, а не лише щодо очільників УПЦ МП. Стосовно парафіян УПЦ МП, медіа публікували матеріали, в яких згадували дивні та безглузді історії про них. Такі матеріали лише висміюють вірян УПЦ МП як не дуже розумних людей

Щодо священників УПЦ МП, згадки в українських медіа про них траплялися лише з негативним забарвленням. Зазвичай священники були героями матеріалів про сутички міжконфесійні, сутички на території храму та напади представників УПЦ МП на цивільних.

Так, 5 з 15 редакцій дотримувалися кодексу журналістської етики та журстандартів, коли висвітлювали чутливу конфліктну тему УПЦ МП. Такі редакції, як "Гордон", "Корреспондент", "Ліга", “Українська правда” та "Цензор", не вживали емоційних цитат, мови ворожнечі та маніпуляцій у текстах, коли інформували про УПЦ МП.

Liked the article?
Help us be even more cool!