Моніторинг ІМІ: офіційні джерела є головним джерелом для онлайн-медіа про війну, але Курська операція внесла свої корективи
Головним джерелом інформації в онлайн-медіа про російсько-українську війну лишаються офіційні спікери та державні установи: на них припадає 47% усіх новин про війну.
Такими є результати моніторингу 10 національних онлайн-медіа, проведеного Інститутом масової інформації наприкінці серпня.
На другому місці – іноземні медіа, на які припадає 15% матеріалів про війну. Передусім це інформація, пов'язана з Курською операцією Збройних сил України, про яку українські офіційні джерела практично не повідомляли.
В 11% матеріалів джерелом інформації є експерти та експертні організації, такі як Інститут вивчення війни або DeepState. Ці організації передусім оцінюють загалом перебіг війни в Україні та лінію розмежування, натомість інші експерти теж зосередили свою увагу на Курщині.
У висвітленні воєнних дій лише в 7,5% матеріалів джерелом інформації є військові. Водночас лише половина матеріалів, у яких спікерами є військові, стосуються Курська, інші матеріали приблизно рівною мірою стосуються південного і харківського напрямків.
На соціальні мережі як першоджерело інформації припадало 6% матеріалів щодо війни. Переважно це були фактажні новини, про які ще не повідомляли офіційні джерела, а суспільна вага таких новин була досить висока, наприклад це така тема, як обстріли РФ.
“Джерела інформації у висвітленні війни передусім залежали від теми. Попри те що загалом у висвітленні теми війни головним джерелом інформації є офіційні спікери та структури, на які припадає близько 47% усіх новин про війну, у висвітленні саме Курської операції головним джерелом інформації стали іноземні медіа. А от цілком прогнозовано, що у зведеннях Генштабу та статистиці на 100% джерелом інформації є офіційні структури, такі як Генштаб чи Повітряні сили України”, – коментує дослідження аналітикиня ІМІ Олена Голуб.
У межах дослідження аналізувалися 10 загальнонаціональних медіа: ТСН.ua, NV, “Українська правда”, Цензор.Нет, УНІАН, РБК-Україна, “Обозрєватєль”, “24 канал”, “Бабель”, Суспільне.
Help us be even more cool!