ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Дослідження: Китай використовує фейкові сторінки для впливу на виборців у США

04.09.2024, 10:00

Китай через соцмережі з провокативними меседжами напередодні президентських виборів у США 5 листопада впливає на виборців. Про це свідчить нове дослідження розвідувальної компанії Graphika, повідомляє Reuters.

Як зазначають дослідники, ця кампанія є частиною ширшої китайської державної операції, яку аналітики називають “Спамуфляж” або ж “Міст дракона” і до якої входить просування спаму й таргетованої пропаганди в інтернеті.

“Спамуфляж” діяв щонайменше з 2017 року, але активізувався з наближенням виборів, зазначають експерти. До цієї операції залучено тисячі акаунтів на більш ніж 50 сайтах, форумах і соцмережах.

“Головним висновком із цього звіту”, на думку очільника дослідницької команди Graphika Джека Стаббса, є те, що “Спамуфляж” стає агресивнішим у намаганнях потай втрутитись і вплинути на політичні дискусії в США”.

“Це важливо, бо показує, що китайські операції впливу, націлені на США, розвиваються, вдаються до вишуканіших тактик ошукування й націлені просто на органічні, але гіперчутливі розколи в суспільстві”, – додає Стаббс.

У Graphika навели один приклад, коли китайські оперативники вдавали із себе американських антивоєнних активістів. З низки акаунтів у соцмережі Х оперативники створювали меми, де проголошували Трампа “шахраєм” і показували його в помаранчевій тюремній формі, а Байдена називали “боягузом”. Ще один акаунт ламаною англійською запитував: “Америка сьогодення – досі наша Америка?”

“Китай не має жодних намірів і не втручатиметься у вибори в США, і ми сподіваємося, що американська сторона не робитиме з Китаю проблеми на виборах”, – заявив речник посольства Китаю у Вашингтоні Лю Пенʼюй.

Раніше Facebook приписував цю кампанію китайським правоохоронним органам, називаючи її “найбільшою міжплатформною прихованою операцією впливу, про яку відомо у світі”.

Меседжі “Спамуфляжу” націлені не на підтримку демократів чи республіканців, а радше на підсилення вже наявних аргументів проти американського суспільства й уряду.

Graphika виявила 15 акаунтів “Спамуфляжу” в Х і один акаунт у TikTok, всі з яких прикидаються американськими громадянами чи медіа. Дослідники також згадали про інші профілі, повʼязані з цими акаунтами, на YouTube та Instagram – ці профілі були вже заблоковані на момент публікації звіту.

В Х не відреагували на звернення по коментар.

Речник YouTube заявив, що канал, позначений компанією Graphika, раніше був виявлений і видалений у межах розслідувань координованих операцій впливу й мав дуже мало переглядів на момент видалення.

Одним з найуспішніших активів групи був акаунт у TikTok з назвою Harlan Report: у липні він завантажив одне відео, яке набрало 1,5 мільйона переглядів.

Це відео (яке було видалене з TikTok минулого тижня) висміювало пресконференцію Байдена на саміті з приводу 75-ї річниці НАТО, де президент обмовився під час промови.

Журналісти Reuters переглянули акаунт Harlan Report і зʼясували, що його перше відео було опубліковане в травні. Інші відео, завантажені на акаунт нещодавно, набрали сотні тисяч переглядів.

Речник TikTok заявив, що компанія назавжди заблокувала профіль Harlan Report за порушення правил спільноти.

У Meta підтвердили, що видалили два вияви активності “Спамуфляжу” зі своїх платформ Facebook і Instagram, причому жоден не набрав популярності серед живої аудиторії.

Як повідомляв ІМІ, у серпні 2024 року двоє американських посадовців закликали адміністрацію президента США Джо Байдена розслідувати діяльність китайського виробника роутерів TP-Link Technology Co і дочірніх компаній через можливу загрозу національній безпеці.

Марія Ігнатьєва, Валентина Троян

Liked the article?
Help us be even more cool!