ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Дослідження ІМІ: Кількість замовних матеріалів в онлайн медіа зростає

Зросла на 20% кількість джинси у популярних онлайн-медіа України, порівняно з березнем 2024 року, що є тривожним сигналом збільшення впливу джинси на інформаційний простір України. Співвідношення між політичними замовниками та комерційними становить 32% до 68% відповідно. 

Про це свідчить дослідження Інституту масової інформації, що було проведене в червні 2024 року в 22 загальнонаціональних онлайн медіа.

Перше місце серед вигодоотримувачів матеріалів з ознаками замовності розділили між собою Рінат Ахметов, його фонди й компанії (25%) та інші комерційні компанії (25%). На другому місці - лобізм комерційних інтересів (12% матеріалів з ознаками замовлення). На третьому місці – чорний піар і негативні матеріали проти політиків, чиновників і комерційних компаній (11%). 

На думку аналітикині ІМІ Олени Голуб велика кількість чорного піару політичного характеру свідчить про наявність політичного протистоянні в країні.

“Незважаючи на те, що наразі політичні замовні матеріали кількісно значно поступаються комерційним, наявність значної кількості чорного PR політичного характеру свідчить про наявність політичних процесів у країні. Безумовно такі матеріали є вкрай негативним явищем, оскільки свідчить про нечесні політичні баталії і безпринципність медіа, які їх розміщують”, – зазначила Олена Голуб. 

“Вперше з моніторингової вибірки зникли матеріали з ознаками замовності на користь грального бізнесу, які раніше були на третьому місці. Експерти ІМІ пов’язують таке очищення ринку з тим, що Кабмін заборонив рекламу азартних ігор в інтернеті. На медіаринку лишились одиниці, які досі мають “інформаційні бюлетені” з бібліотеками фріспінів, і ризикують отримати за це мільйонні штрафи”, – йдеться в дослідженні.

Головні замовники матеріалів з ознаками джинси/інфографіка ІМІ

Матеріали на користь політичних замовників, як і раніше, онлайн-видання не маркують жодним чином. Серед політиків найактивніше піариться Віталій Кличко, 8% матеріалів із ознаками замовних спрямовано на його користь.

Лідером з розміщення матеріалів з ознаками джинси лишаються сайти Оbozrevatel, УНІАН, РБК-Україна. Від них трохи відстають Гордон, ТСН та Telegraf.

У моніторинговий період не зафіксовано джинси серед новин онлайн-видань “Суспільне”, “Громадське”, “Бабель”, ZN.ua, “Укрінформ”, “Українська правда”, Liga.net, “Еспресо”, Zaхid.net, “Цензор”, NV. Втім, на деяких з цих сайтів було виявлено матеріали з неналежним маркуванням реклами.

*Моніторинг проведено 12–14 червня 2024 року у 22 популярних інтернет-медіа: “Бабель”, “Суспільне”, “Громадське”, ZN.UA, “Українська правда”, “Еспресо”, Укрінформ, Liga.net, NV, LB.ua, “РБК-Україна”, “Цензор.Нет”, Інтерфакс-Україна, ТСН, “Кореспондент.net”, Zaxid.net, “Фокус”, УНІАН, “24 канал”, “Гордон”, Telegraf, Obozrevatel. Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду.

***

Інститут масової інформації (ІМІ) – медійна громадська організація, яка працює з 1996 року. ІМІ відстоює права журналістів, аналізує медіасферу та висвітлює пов’язані з медіа події, протидіє пропаганді та дезінформації, забезпечує медіа засобами захисту для відряджень до зони бойових дій під час російсько-української війни починаючи з 2014 року. 

ІМІ робить єдиний в Україні моніторинг свободи слова та список якісних і відповідальних онлайн-медіа, документує медійні злочини Росії у війні проти України. ІМІ має представників у 20 регіонах України та мережу хабів “Медіабаза” для безперебійної підтримки журналістів. Серед партнерів ІМІ – “Репортери без кордонів” та Freedom House, організація входить до мережі Міжнародної організації із захисту свободи слова (IFEX).

Liked the article?
Help us be even more cool!