ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Більшості українців байдуже, хто володіє ЗМІ, – дослідження

29.09.2020, 16:21
Фото – Детектор медіа
Фото – Детектор медіа

Для більшості українців важливо, щоб медіа не просували ворожнечі чи антидемократичних поглядів, але також щоб не підтримували ЛГБТ і легалізації легких наркотиків та проституції.

Такими є результати презентованого 29 вересня всеукраїнського опитування громадської думки, проведеного на замовлення ГО “Детектор медіа” Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова, повідомляє “Детектор медіа”.

За півтора року українці стали менш терпимими до ЗМІ, які відстоюють сумнівні погляди чи такі, що можуть спричинити осуд або нерозуміння більшості (як порівняти з даними дослідження КМІСу та “Детектора медіа” за 2019 рік).

Респонденти припинять користуватися ЗМІ, якщо вони:

  • просуватимуть ксенофобні заяви, ворожнечу до людей іншої раси, національності, іноземців (82% проти і лише 3% за використання таких ЗМІ);
  • виступатимуть за легалізацію легких наркотиків, проституції (82% проти лише 6% за);
  • підтримуватимуть антидемократичні погляди, протилежні принципам демократії заяви (79% проти і 6% за);
  • висловлюватимуться на підтримку людей з нетрадиційною сексуальною орієнтацією (79% проти, 7% за).

Переважній більшості громадян не важливо, хто володіє ЗМІ, якими вони користуються: це зовсім не важливо для 32% та переважно не важливо 22% респондентів. Іншої думки дотримуються 38% опитаних. 8% респондентів не визначилися з відповіддю.

У ставленні до питання медіавласності є певні соціально-демографічні особливості:

  • Загалом жінки дещо байдужіші до інформації про власника ЗМІ, ніж чоловіки: така інформація не важлива для 51% чоловіків та 56% жінок.
  • Найбільше респондентів, яким байдуже до особи власника ЗМІ, проживає в центральних областях країни (60%).
  • У віковому розрізі найменше цікавляться особою власника респонденти віком 18–29 років (58%) та старші за 60 років (57%).
  • Рівень освіченості також впливає на інтерес до особи власника ЗМІ: найвищий показник серед респондентів з неповною та повною вищою освітою (43%).
  • Серед аудиторії телеканалів найменш прискіпливими до особи власника ЗМІ є глядачі СТБ (59%), "України", "Інтера" (по 57%) та "1+1" (56%), а найуважнішими – Прямого каналу (58%).

Повні результати дослідження читайте тут.

Дослідження проведене на замовлення ГО "Детектор медіа" Фондом "Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова з 14 до 19 серпня 2020 року включно в усіх регіонах України, за винятком Криму й окупованих територій Донецької та Луганської областей. Опитано 2022 респонденти віком від 18 років методом інтерв’ю "обличчям до обличчя" за місцем проживання респондентів за вибіркою, що репрезентує доросле населення. Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%.

Liked the article?
Help us be even more cool!