ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

ЗМІ почали більше маркувати джинсу - дослідження ІМІ

12.06.2018, 13:17

Українські друковані та інтернет-ЗМІ почали більше маркувати джинсу, однак для позначення джинси використовуються рубрики на зразок “Новини компаній”, “Актуально”, “Точка зору” та ін., що все одно є порушенням Закону України “Про рекламу”.

Такими є результати щоквартального дослідження ІМІ на предмет розміщення замовних матеріалів у друкованих та онлайн-ЗМІ*.

Згідно з результатами дослідження, у другому кварталі 2018 року загальне співвідношення джинси без маркування до прихованої реклами з неналежним маркуванням склало 51 до 32  матеріалів відповідно. Для порівняння, у першому кварталі 2018 року це співвідношення становило 71 до 12 матеріалів.

Українські і друковані та онлайн-ЗМІ розробили цілу систему неналежного маркування замовних матеріалів. Так, політичну джинсу маркують переважно плашками “Офіційно”, “Актуально”, “Мнение”, тоді як замовні матеріали економічного характеру виходять під рубриками “Новости кампаний”, “Експертиза”, “Спецпроект” тощо. Практично у кожного видання, яке підлягало моніторингу, існує цілий перелік рубрик, якими маркуються замовні матеріали”, - заявила медіа-експертка ІМІ Олена Голуб.

Окрім того, згідно з результатами дослідження, рівень матеріалів з ознаками замовності в інтернет-ЗМІ залишився практично незмінним порівняно з першим кварталом і становив 68 матеріалів (у першому кварталі - 73).  

Водночас кількість джинси в друкованих ЗМІ зросла і становила 15 матеріалів (у першому кварталі - 10).

З поміж інтернет-ЗМІ лідером з розміщення матеріалів з ознаками замовності став УНІАН (24 матеріали), серед друкованих видань найбільше таких матеріалів містилось у газеті “Сегодня” (7 матеріалів з ознаками замовності).

*Дослідження матеріалів з ознаками замовності (джинси) проводилось експертами ІМІ в десяти популярних українських інтернет-виданнях та в шести загальноукраїнських газетах (УНІАН, “Обозреватель”, “Цензор.нет”, 112.ua, “Страна.ua”, ТСН.ua, “Корреспондент.net”, “Українська правда”, “Ліга.net”, Укрінформ та “Факты и комментарии”, “Сегодня”, “Вести”, “КП в Украине”, “Газета по-українськи”, “Дзеркало тижня”). До вибірки потрапили всі матеріали, що вийшли в центральній стрічці новин вказаних видань у період з 23 по 29 квітня 2018 р. Дослідження проводиться за підтримки програми "У-Медіа" "Інтерньюз Нетворк".

З методологією моніторингу можна ознайомитись на сайті ІМІ.

? Повне дослідження доступне за посиланням

Liked the article?
Help us be even more cool!