Юлія Тимошенко та “Опозиційна платформа – "За життя" – основні замовники джинси в онлайн-ЗМІ: дослідження ІМІ
Найбільше матеріалів з ознаками замовлення в інтернет-ЗМІ стосувалися діяльності Юлії Тимошенко –17%, на другому місці – “Опозиційна платформа – "За життя” (13%).
Про це свідчить дослідження політичної джинси в інтернет-ЗМІ, яке було проведене Інститутом масової інформації в період з 4 по 8 березня 2019 року*.
Загалом протягом п’яти днів моніторингу в 14 інтернет-ЗМІ було зафіксовано 314 матеріалів політичного характеру, що містили ознаки замовлення. З них 11% були марковані як рекламні, проте це маркування не відповідає Закону “Про рекламу” (“Актуально”, “Новини компаній”, “Вибори”).
Лідером з розміщення джинси стала Юлія Тимошенко: на її користь зафіксовано 17% замовних матеріалів політичного характеру. Найбільше цю кандидатку просували сайти “Обозреватель” (obozrevatel.com), “РБК-Україна” (rbc.ua) та 24-й канал (24tv.ua).
13% матеріалів з ознаками замовленні зафіксовано на користь партії “Опозиційна платформа – “За життя”. Майже половина матеріалів за цю політичну силу було розміщено на сайті 112-го каналу (45%).
Кількість матеріалів на користь кандидата в Президенти Юрія Бойка становила 11% матеріалів і розміщувалися вони переважно на 112-му каналі (112.ua) та Newsone (newsone.ua).
Стільки ж (11%) матеріалів стосувалися діяльності Володимира Зеленського. Найбільше матеріалів на користь Зеленського розміщувалися на сайті "Знай.ua" (znaj.ua).
На користь чинного Президента Петра Порошенка було розміщено 10% матеріалів з ознаками замовлення.
8,5% матеріалів замовного характеру стосувалися діяльності Анатолія Гриценка. Найбільше таких матеріалів зафіксовано на сайті "Обозреватель" (obozrevatel.com).
У межах аналізу зафіксовано 30 матеріалів з ознаками контрагітації та чорного піару. 67% таких матеріалів були проти Петра Порошенка.
Найбільше замовних матеріалів було зафіксовано на сайті "Обозреватель" – 59 матеріалів, 112-го каналу – 55 матеріалів та сайті "Знай.ua" – 43 матеріали.
*Моніторинг проводився у період з 4 по 8 березня 2019 року в таких ЗМІ: “Обозреватель”, “Знай.ua”, “Страна.ua”, 24-й канал, “Гордон”, “Українська правда”, “Новое время”, УНІАН, “Сегодня”, ТСН, 112.ua, Newsone, RBC.ua, “Ліга”.
З повним дослідженням можна ознайомитися ТУТ.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews Network.
Help us be even more cool!