ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Єврокомісія вважає, що Meta порушила закон про цифрові ринки через рекламну модель “погоджуйся або плати”

01.07.2024, 18:00

Єврокомісія 1 липня повідомила Meta свої попередні висновки, згідно яких рекламна модель “погоджуйся або плати”, запроваджена в компанії, суперечить Акту про цифрові ринки (АЦР). 

Про це повідомляється на сайті Єврокомісії.

У листопаді 2023 року Meta запровадила бінарну модель “згоджуйся або плати”, за якою користувачам Facebook і Instagram в ЄС пропонується:

  1. придбати місячну підписку на версію цих соцмереж без реклами, або 
  2. мати доступ до безоплатної версії соцмереж із персоналізованою рекламою.

Єврокомісія вважає,  що така модель суперечить АЦР, адже вона не виконує вимог, викладених у Статті 5(2). Зокрема, модель Meta:

  • не дозволяє користувачам обрати сервіс, котрий використовує менше їхніх особистих даних, але є рівноцінним сервісу з “персоналізованою рекламою”;
  • не дає користувачам можливості реалізувати своє право на вільну згоду на об’єднання своїх особистих даних.

Стаття 5(2) АЦР передбачає, що такі компанії мають просити у користувачів згоди на об’єднання їхніх особистих даних, що беруться для надання ключових послуг соцмережі, з тими, що беруться для надання інших послуг; якщо користувач не дає такої згоди, йому має бути надано доступ до альтернативної версії платформи – менш персоналізованої, але рівноцінної. Компаніям не дозволено робити використання сервісу або певних функції залежним від того, чи надав користувач згоду.

Аби робота компанії була суголосна АЦР, користувачі, котрі не надають згоду, мусять усе одно мати доступ до рівноцінної версії сервісу, котра використовує менше особистих даних, – у цьому випадку для персоналізації реклами.

Тепер Meta, розглянувши попередні висновки Єврокомісії, може надати письмову відповідь щодо них. Єврокомісія завершить своє розслідування протягом 12 місяців з відкриття провадження (25 березня 2024 року).

У випадку виявлення порушення, Єврокомісія може оштрафувати компанію на суму до 10% глобального прибутку. Цей штраф може сягати 20% у разі повторного порушення. У випадку систематичного недотримання правил Єврокомісія також може вжити додаткових заходів, наприклад змусити компанію продати свій бізнес або певні його частини або ж заборонити компанії купляти додаткові сервіси, пов’язані з систематичним недотриманням правил.

Як повідомляв ІМІ, раніше Єврокомісія розпочала розслідування щодо компанії Meta, яка володіє Facebook та Instagram, через недостатню протидію дезінформації перед виборами до Європарламенту.

Марія Ігнатьєва, Катерина Дячук

Liked the article?
Help us be even more cool!