Єврокомісія наказала Х тимчасово припинити розміщення реклами
Єврокомісія вирішила зупинити розміщення реклами в соцмережі Х, якою володіє Ілон Маск, через “серйозні побоювання щодо поширення дезінформації” та можливість завдати “репутаційної шкоди” ЄС.
Про це йдеться у внутрішній нотатці європейського виконавчого органу, передає POLITICO.
У нотатці, надісланий всім керівникам служб і генеральним директорам, заступниця головного речника Єврокомісії Дана Шпінант зазначила, що з огляду на дезінформацію в Х – особливо ту, що стосується війни між Ізраїлем і ХАМАС, – інституція “порекомендувала тимчасово зупинити розміщення реклами на цій платформі до подальших розпоряджень, щоб уникнути загрози репутаційної шкоди комісії”.
У жовтні Єврокомісія надіслала компанії офіційний запит на пояснення, як компанія бореться з протиправним контентом і дезінформацією про напад ХАМАС 7 жовтня згідно з Актом ЄС про цифрові послуги.
Служби ЄС і далі матимуть змогу вести свої комунікації через велику кількість сторінок у Х, які ведуть служби комісії, додала Шпінант. Але департамент комунікацій наказав припинити купівлю реклами, яку її інституція розміщувала на платформі.
За словами Шпінант, цей департамент “розгляне можливість використання альтернативних платформ (як-от LinkedIn, Instagram чи Facebook) або цифрової реклами на сайтах, де це доречно. Ми також розглядаємо нові платформи, щоб урізноманітнити нашу присутність у соцмережах”.
Нещодавно Єврокомісія зазнала критики через розміщення своєї платної таргетованої реклами на Х.
Раніше POLITICO повідомляв, що у вересні департамент внутрішніх справ Єврокомісії показував свою рекламу користувачам Х залежно від їхніх релігійних і політичних переконань, зокрема користувачам у категорії “антихристияни” й тим, кого цікавить італійська прем’єрка Джорджія Мелоні чи ірландська націоналістична партія “Шинн Фейн”.
Метою рекламної кампанії було здобуття підтримки контроверсійного законопроєкту комісії, за яким соцмережі й месенджери будуть зобов’язані перевіряти весь контент користувачів на матеріали, пов’язані із сексуальною експлуатацією дітей, – проєкт, який, на думку критиків, буде порушенням приватності й фактично знищить зашифровані комунікації.
У своєму листі Шпінант застерегла служби ЄС, що купівля реклами, націленої на профілі користувачів на основі їхніх особистих даних, буде порушенням АЦП.
“Необхідно, щоб наша реклама розміщувалася з ретельним дотриманням духу й букви правил, які ми як регулятор прагнемо насадити на всіх великих онлайн-платформах”, – написала посадовиця.
Х не відреагувала на прохання прокоментувати інформацію.
Як повідомляв ІМІ, 19 жовтня 2023 року Єврокомісія повідомила, що надіслала запити до Meta та TikTok щодо відповідності їхньої діяльності законодавству ЄС у сфері медіа, так званому Акту про цифрові послуги (DSA), який зобов’язує мультимедійні платформи вживати заходів проти поширення дезінформації, шкідливого або агресивного контенту.
У серпні 2023 року в Європейському Союзі набув чинності Акт про цифрові послуги, який зобов'язує інтернет-платформи видаляти незаконний контент, інакше їх очікує штраф на суму до 6% їхнього світового обігу за порушення правил.
Закон стосується 19 платформ, зокрема восьми соцмереж (Facebook, TikTok, X, раніше відомої як Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest і Snapchat), п’ятьох онлайн-магазинів (Amazon, Booking.com, китайський AliExpress і німецький Zalando), магазинів застосунків Google Play та App Store, пошуковиків Google і Bing, а також сервісів Google Maps і Wikipedia.
10 жовтня 2023 року єврокомісар з питань індустрії Тьєррі Бретон закликав власника соцмережі Х Ілона Маска дотримуватися нових правил ЄС про онлайн-контент і вжити заходів щодо поширення дезінформації в соцмережі на тлі атаки палестинської ісламістської групи ХАМАС на Ізраїль. У вересні 2023 року ЄС висловив застереження Маску через перше місце Х у рейтингу дезінформації.
18 вересня прем’єр-міністр Ізраїлю Беньямін Нетаньягу закликав Маска знайти баланс між захистом свободи слова і боротьбою з мовою ненависті в соцмережі Х.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!