ЄС висловив застереження Ілону Маску через перше місце Twitter у рейтингу дезінформації
ЄС висловив застереження Ілону Маску, закликавши його погодити соцмережу Х (раніше відому як Twitter) із всеохопними новими законами про фейки й російську пропаганду, після того, як платформа посіла перше місце за кількістю дезінформації в рейтингу всіх великих соцмереж.
Про це повідомляє The Guardian.
Новий звіт Єврокомісії, для якого проаналізували відсоток дезінформації на платформах, уперше показав масштаб поширення фейків у соцмережах по всій території ЄС (зокрема, TikTok і LinkedIn уже видалили мільйони фейкових акаунтів).
За даними першого звіту з підрахунком дописів, які буде визнано порушеннями Акта про цифрові послуги ЄС (набув чинності в серпні), друге місце в рейтингу посів Facebook.
Втім, Facebook та інші компанії-гіганти на кшталт Google, TikTok і Microsoft підписали робочий кодекс, запропонований ЄС, який має на меті впевнення, що корпорації вчасно підготуються до роботи в межах нового закону.
Twitter вийшов з угоди про робочий кодекс, але за новим законом зобов’язаний дотримуватися правил, інакше йому загрожуватиме заборона в ЄС.
"Пан Маск знає, що вихід з угоди не дає йому права робити, що заманеться, – каже єврокомісарка Вера Юрова, відповідальна за реалізацію нового кодексу про боротьбу з дезінформацією. – Новий закон передбачає зобов’язання. Тож моє повідомлення Twitter / Х таке: ви мусите його дотримуватися. Ми стежитимемо за вашими діями".
Звіт Єврокомісії стосується заходів, ужитих великими платформами за перші шість місяців 2023 року, щоб погодити свою роботу з новим законом. Документ, зокрема, перелічує залаштункові кроки, зроблені Facebook та іншими компаніями для протидії російській пропаганді, мові ненависті й дезінформації.
"Російська держава розпочала війну ідей, щоб забруднити наш інформаційний простір півправдами й брехнею та створити недостовірний образ демократії, яка нібито нічим не краща за автократію", – каже Юрова.
Microsoft запобіг створенню 6,7 мільйона фейкових акаунтів у LinkedIn і видалив 24 тисячі зразків фейкового контенту.
YouTube повідомив ЄС, що видалив понад "400 каналів, залучених до координованих кампаній впливу, пов’язаних з фінансованим російською владою Агентством інтернет-досліджень".
Tiktok видалив майже 6 мільйонів фейкових акаунтів і 410 реклам, які було неможливо верифікувати.
Google видалив з майже 300 сайтів рекламу, що вела до "фінансованих державою пропагандистських сайтів" і відмовила більш ніж 140 тисячам покупців реклами, які "не пройшли процедуру верифікації".
Meta, йдеться у звіті, розширила свою фактчекінгову мережу до 26 партнерів; тепер вона охоплює 22 мов ЄС, включно з чеською й словацькою.
Головний меседж Юрової для великих платформ – не забувати про вибори (зокрема, вибори до Європейського парламенту, які мають бути проведені наступного року) й "ризик дезінформації", пов’язаний з ними.
За словами Юрової, пропаганда Кремля є "зброєю масової маніпуляції, націленою як на росіян усередині країни, так і на європейців і решту світу. Ми маємо з цим боротися. Найбільші онлайн-платформи мають запобігти цьому ризику".
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!