ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В Україні торік зафіксували 119 випадків поширення реклами, яка дискримінує жінок

В Україні за минулий рік зафіксували 119 випадків поширення реклами, яка дискримінує жінок. 

Про це повідомляє ZMINA з посиланням на щорічну доповідь уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Дмитра Лубінця.

Поширення такої реклами зафіксували головні управління Держпродспоживслужби в усіх областях України та місті Києві.

Омбудсман фіксував дискримінаційні оголошення про вакансії щодо приймання на роботу. Проте на період дії воєнного стану Державна служба з питань праці, яка має право штрафувати за поширення дискримінаційних оголошень, не перевіряє порушення Закону України “Про рекламу”.

Це, за словами Лубінця, пов’язане з тим, що наразі обмежено коло питань, які можуть бути досліджені під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю в період дії воєнного стану.

Відповідно до Закону України “Про рекламу”, дискримінаційну рекламу за ознакою статі можна розпізнати за тим, що вона:

  • містить твердження або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою або щодо стереотипних ролей чоловіка та жінки, яка пропагує принизливе та зневажливе ставлення;
  • принижує гідність людини за ознакою статі;
  • демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.

На кінець 2023 року Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів і захисту споживачів ухвалила 34 рішення про усунення порушень або зупинення реклами та 93 рішення про накладення штрафів на загальну суму 293,7 тисячі гривень.

Де була зафіксована дискримінаційна реклама у 2024 році 

Як повідомляв ІМІ, 20 березня 2024 року журналісти харківських медіа “Накипіло” і “Люк” подали заяви до поліції і Держспоживслужби на місцевий коктейль-бар “Поза зоною”, який виклав у своєму інстаграмі меню із сексистськими та дискримінаційними назвами. 

У меню серед назв можна побачити назви таких напоїв: “Мрія педофіла”, “Приниження”, “Інцест”, “Насмоктала”, “Глибока глотка”, “Повія”, “Зґвалтований”, “Медова с*чка” і лимонад “Дешева хвойда”.

Уповноважений Верховної Ради з прав людини відкрив провадження щодо розміщення харківським коктейль-баром “Поза зоною” реклами в соцмережах та меню в закладі із сексистськими та дискримінаційними назвами.

Liked the article?
Help us be even more cool!