ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Харківські медіа подали заяви в поліцію на бар, який продає коктейлі "Мрія педофіла" і "Зґвалтований"

Журналісти харківських медіа “Накипіло” і “Люк” подали 20 березня заяви до поліції і Держспоживслужби на місцевий коктейль-бар “Поза зоною”, який виклав у своєму інстаграмі меню із сексистськими та дискримінаційними назвами. 

Про це повідомляє представниця Інституту масової інформації в Харківській області.

Бар відкрився кілька місяців тому в будівлі Харківського національного академічного театру опери та балету імені Лисенка. 

У меню серед назв можна побачити назви таких напоїв: “Мрія педофіла”, “Приниження”, “Інцест”, “Насмоктала”, “Глибока глотка”, “Повія”, “Зґвалтований”, “Медова с*чка” і лимонад “Дешева хвойда”. 

Описуючи коктейль “Насмоктала”, автори пишуть: “Легкий присмак тростини з ароматним як д… твоєї першої мулатки [закреслено] смаком маракуї та ананасом”.

Коктейль “69” описано як “незабутній як зґвалтування [закреслено] смак апельсину та персику з в міру терпким післясмаком”. 

Меню бару “Поза зоною”. Скриншоти Юлії Напольської
Меню бару “Поза зоною”. Скриншоти Юлії Напольської

Як зазначає представниця ІМІ, людей, які обурилися в соцмережах таким контентом, заклад звинуватив у тому, що вони “не розуміють жартів”. Свої дії співробітники бару виправдовують волонтерською діяльністю.

Коментар закладу в Інстаграмі на зауваження користувачів щодо їхнього контенту, скриншот Юлія Напольська

Медіа подали заяви до Головного управління Національної поліції і Держспоживслужби за фактом виявлення реклами, що містить ознаки дискримінації та розповсюджується на носіях зовнішньої реклами, а також на сторінці закладу в Instagram.

У  заяві журналісти звертають увагу на порушення частини 1 статті 8 Закону України “Про рекламу”, згідно з якою забороняється “вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, політичних поглядів, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, а також такі, що дискредитують товари інших осіб”.

Крім того, йдеться в заяві, відповідно до ч. 3 ст. 7 вищезгаданого закону, реклама не має містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.

Юрист ІМІ Володимир Зеленчук зазначає, що використання меню з подібним вмістом у закладі громадського харчування не може призвести до суттєвої відповідальності чи штрафу, але це не стосується реклами такого меню.

“Найімовірніше, поліція може зреагувати складенням адміністративного акта про дрібне хуліганство з боку власників закладу (штраф від 51 до 119 грн). На перший погляд, відсутні юридичні підстави для серйознішого виду відповідальності. Однак подібні назви товарів застосовувались у публічній рекламі закладу. Факт подання заяви від споживачів уже свідчить про те, що ця реклама містить твердження щодо переваги однієї статі над іншою, стереотипності ролі чоловіка та жінки, пропагує принизливе та зневажливе ставлення, принижує гідність людини за ознакою статі, а також описує насильство за ознакою статі. У такому разі, якщо органи Держпродспоживслужби погодяться з висновками заявників, вони можуть накласти штраф у розмірі 10 мінімальних заробітних плат”, – зазначив юрист. 

На момент публікації меню і коментарі видалено, але співробітники бару не вбачають жодної провини. Також вони опублікували сексистський жарт уже після того, як почалася хвиля публічного невдоволення. 

Сторіз в інстаграм-каналі бару “Поза зоною”. Скриншот Юлії Напольської
Liked the article?
Help us be even more cool!