ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

В Ірпені з'явилася сексистська реклама крамниці квітів

В Ірпені на Київщині поблизу зруйнованого мосту, через який жителі виходили з окупації, з’явився білборд із сексистською рекламою місцевої крамниці квітів. На ньому оголена жінка і поруч напис: “Який букет – такий і МІНуЕТ”. МІНуЕТ нібито танець, який насправді має назву мЕнует. Але завдяки зміні розміру літер зрозуміло, що йдеться не про танець. Реклама викликала обурення в багатьох жителів Ірпеня.

На неї звернула увагу і редакція Громадського радіо.

Як ідеться в матеріалі “Секс продає будь-який товар”: в Ірпені на Київщині з'явився черговий білборд із сексистською рекламою”, крамниця до того ж має у своєму логотипі літеру V, вживання якої заборонено законом. Цю літеру, як і літеру Z, визнали символікою російського військового вторгнення в Україну.

Авторка матеріалу Руслана Кравченко на тлі провокативного білборда. Колаж Громадське радіо

Міський депутат Ірпеня Артем Гурін у коментарі Громадському радіо наголосив, що Ірпінь перенасичений рекламними конструкціями: їх у місті понад тисячу.

“Через цей білборд проїжджають жителі міста, адже це дорога на Київ. Коли я вперше побачив його, подумав, що тут питання не в тому, що це жарти, чи гумор, чи ще щось. Питання в тому, що це зневага до жінок, що це читають наші діти. Наскільки я розумію, то це, напевно, якась одна людина, яка працює в цій рекламній компанії, і створює такі білборди. Знаєте, є те, що чіпляє людей найбільше, – це секс, смерть і сміх. І от ця людина, напевно, на цих аспектах і створює таку рекламу”, – зауважив депутат.

За його словами, цю рекламу створила агенція PR-Line. У самій агенції цю інформацію підтвердили й зазначили, що з журналісткою зв’яжеться їхній директор і все пояснить. Проте станом на момент публікації розмова з директором не відбулась.

Водночас власниця крамниці квітів, до якої зателефонувала журналістка Руслана Кравченко, відповіла:

“Я в цьому не розуміюсь, якби ви мене запитали щось стосовно квітів – я б відповіла”.

8 січня 2022 року в Україні ухвалили закон про заборону сексизму і гендерної дискримінації в рекламі. За словами культурологині й комунікаційниці громадської організації “Гендер в деталях” Альони Грузіної, у законі досить чітко прописано, що може вважатися сексизмом у рекламі, чому саме це є сексизмом, як це проявляється, чому це забороняється та як на це реагувати.

“Тобто в нас є закон, який прописує такі випадки, і, орієнтуючись на цей закон, ми, відповідно, можемо або писати скаргу, або звертатися до рекламодавця зі словами, що це ненормально і таку рекламу краще прибрати.

Інше питання, що на все може бути певна суб’єктивна оцінка. І насправді будь-який рекламодавець, якщо в рекламі немає чітко оголеного тіла або проявів насильства тощо, може просто сказати, що це не сексизм, це, наприклад, креатив. Але виникає питання щодо того, де межі між таким сексизмом і креативом”, – наголосила Альона Грузіна.

У матеріалі також зазначається, що компанія, яка роками створює сексистську рекламу для Ірпеня, вже отримувала за це штрафи. 

Поскаржитися на сексистську або іншу рекламу, яка порушує законодавство, можна до Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів, Індустріального гендерного комітету з реклами, Управління з питань дотримання прав дитини, недискримінації та гендерної рівності, Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. 

Liked the article?
Help us be even more cool!