ГАРЯЧА ЛІНІЯ050 447 70 63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Подай скаргу

Центральні канали показали піар-фільм Офісу президента

27.09.2021, 16:56
Фото – скріншот з відео фільму “30 років незалежності. За лаштунками”
Фото – скріншот з відео фільму “30 років незалежності. За лаштунками”

Центральні телеканали показали піар-фільм “30 років незалежності. За лаштунками”, розісланий Офісом президента. Серед каналів, які його транслювали, був і суспільний телеканал “UA:Перший”.

Про це йдеться в колонці головного редактора “Детектора медіа” Отара Довженка від 27 вересня.

Як пише автор, суть фільму зводиться до того, що головними творцями свята 30-річчя незалежності були голова Офісу президента Андрій Єрмак і його заступник Кирило Тимошенко. Володимир Зеленський у фільмі – на других ролях. Водночас автор висловлює тривогу щодо того, що серед семи каналів, які погодилися на цю піар-акцію, – суспільний UA:Перший.

У фільмі присутні красиві плани, знімання з дрона, романтична музика, голова Офісу президента Андрій Єрмак, його заступник Кирило Тимошенко, міністр закордонних справ Дмитро Кулеба і дружина президента Олена Зеленська. Також там є персонажі, причетні до організації Кримської платформи, Дня Прапора, Саміту перших леді і джентльменів і самого Дня Незалежності. Режисери, композитори, співачки, військові. Крім того, є уривки промов президента Зеленського. Уривки постановки з дівчинкою-Україною тощо.

“Офіс президента Володимира Зеленського зняв фільм, присвячений своїм успіхам в організації святкування 30-ї річниці відновлення незалежності України, і запропонував його центральним телеканалам. І так сталося, що всі чотири великі телегрупи – Ахметова, Пінчука, Коломойського і Фірташа-Льовочкіна – пропозицію прийняли: фільм вийшов 24 вересня на шести каналах. Прийняла пропозицію й Національна суспільна телерадіокомпанія України – з певними застереженнями”, – пише Отар Довженко.

Він зауважує, дотепер невідомо, хто зняв цей фільм. Єдиний фінальний титр, який побачили глядачі в ефірі, – “ФОП Нестеренко А.В.”. Невідомо, хто був автором сценарію, режисером, продюсером фільму; немає жодної інформації про те, хто його замовив і за нього заплатив, пише головний редактор. “Детектор медіа” подав запит до Офісу президента щодо цього питання.

Автор звертає увагу, що олігархічні телеканали прийняли пропозицію показати фільм саме тоді, коли Верховна Рада ухвалила закон про деолігархізацію.

Щодо показу Суспільним, то автор зауважує, що фільм вирішили показати якраз у період, коли вирішується доля бюджету на 2022 рік, у якому компанії вже недодали пів мільярда. Але не відкидає, що це може бути збіг. 

Як пояснив “Детектору медіа” головний редактор дирекції телебачення Суспільного Юрій Макаров, він сам ухвалив рішення про показ в ефірі UA:Першого запропонованого фільму, бо, мовляв, йому цей фільм сподобався. 

“Сам Макаров у своїх коментарях після показу фільму трактував цей показ не як демонстрацію якісного й важливого контенту, а саме як певний акт співпраці з владою. При цьому пропонуючи “розділяти персоналії і інституції”. Власне, цю пораду можна було б переадресувати творцям фільму, адже він є похвалою персоналіям (Єрмаку і Тимошенку), а інституції в ньому на другому плані”, – пише автор.

Отар Довженко вважає, що показ цього кіно був помилкою менеджменту Суспільного. Зокрема, через те, що це не документальний фільм, а рекламний продукт, у частини колективу були сумніви щодо доречності його цього піар-продукту.

“Він не відповідає стандартам журналістської телевізійної документалістики. Він категорично суперечить тим принципам, на яких побудована документалістика самого Суспільного. Він був би неможливий в ефірі тих громадських мовників демократичних держав, на які орієнтується НСТУ як на взірець”, – пише Отар Довженко та побоюється, щоб такий крок не був поступкою владі, що надалі може призвести до втрати довіри аудиторії.

Liked the article?
Help us be even more cool!