ГАРЯЧА ЛІНІЯ---------------
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

---------------

Подай скаргу

Телеканал "Рада" не надав інформації у відповіді на запит ІМІ

17.01.2022, 17:34
Фото – телеканал "Рада"
Фото – телеканал "Рада"

Державне підприємство “Парламентський телеканал “Рада” не надало відповіді на інформаційний запит ІМІ щодо використання бюджетних коштів на штатних та залучених журналістів, а також щодо керівництва каналу.

17 грудня ІМІ надіслав запит до телеканалу “Рада” щодо штатного розпису, використання бюджетних коштів, винагороди керівництву та залучення позаштатних спеціалістів. Телеканал “Рада” попросив додатковий час на опрацювання запиту  і 17 січня надав “відповідь” на запит ІМІ, яка не містила запитуваної інформації.

Зокрема, телеканал “Рада” повідомив ІМІ, що окремого документа, яким затверджується штатний розпис (“розклад”), на телеканалі не створено. “Створення такої інформації в процесі виконання своїх обов'язків телеканалом не передбачено”, – йдеться у відповіді.

Однак, за словами юриста Алі Сафарова, відповідно до статті 64 Господарського кодексу України, підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Водночас форма штатного розпису для підприємств, що фінансуються з державного бюджету (до яких належить і телеканал “Рада”), затверджено Наказом Міністерства фінансів України 28.01.2002 №57 “Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету”. Отже, додав юрист, або телеканал “Рада” порушує законодавство України про працю і використання бюджетних коштів, не склавши й не затвердивши штатного розпису, або ж телеканал “Рада” порушує законодавство про доступ до публічної інформації, приховуючи від суспільства цей документ.

Також телеканал “Рада” відмовився надати на запит ІМІ біографічну довідку керівника, копії протоколів конкурсної комісії та розпорядження директора про затвердження результатів мистецьких конкурсів. Канал “Рада” повідомив ІМІ, що “запитувані документи не містять інформації про взяття бюджетних зобов’язань та використання бюджетних коштів або здійснення розпорядження бюджетними коштами в будь-який інший спосіб”. “Оскільки надання інформації щодо копій протоколів конкурсної комісії та розпорядження директора про затвердження результатів мистецьких конкурсів не передбачає надання інформації щодо використання бюджетних коштів, просимо вас, у випадку необхідності, уточнити запит у цій частині”, – йдеться у відповіді. 

Однак юрист ІМІ Алі Сафаров зазначає, що відмова телеканалу надати ці документи є порушенням законодавства про доступ до публічної інформації, тому що ці протоколи прямо визначають використання бюджетних коштів. Єдиним способом витратити бюджетні кошти в обхід передбаченої законодавством процедури публічної закупівлі є проведення “мистецького конкурсу”, додав юрист. У документі, який розміщено на сайті телеканалу “Рада”, зазначається про проведення кількох мистецьких конкурсів, де бюджетні кошти було розподілено за рішенням конкурсної комісії. Зокрема, кошти отримали ТОВ “Кінокіт” та ФОП Літвінова Дар’я.

На сайті телеканалу, зокрема, йдеться: “За результатами проведеного мистецького конкурсу з розроблення творчої концепції та створення циклічних інформаційних, аналітичних телевізійних програм (передач) та ток-шоу для цілей державного підприємства “Парламентський телеканал “Рада”, який відбувся 06.12.2021, за результатом оцінювання презентації проєкту, враховуючи підсумки обговорення проєкту, прийнято рішення Конкурсної комісії шляхом відкритого голосування за проєкт про визначення переможцем мистецького конкурсу з розроблення творчої концепції та створення циклічних інформаційних, аналітичних телевізійних програм (передач) та ток-шоу для цілей державного підприємства “Парламентський телеканал “Рада” проєкт Учасника: Товариство з обмеженою відповідальністю “КІНОКІТ”. Протокол засідання конкурсної комісії з організації та проведення мистецького конкурсу з розроблення творчої концепції та створення циклічних інформаційних, аналітичних телевізійних програм (передач) та ток-шоу для цілей державного підприємства “Парламентський телеканал “Рада” №10/5 від 06.12.2021”.

Окрім того, телеканал “Рада” не надав у відповідь на запит ІМІ інформації про розмір винагороди керівника каналу, включно з компенсаційними пакетами й додатковими благами, які вони отримують (або на отримання яких мають право) під час виконання посадових обов’язків, а також у зв’язку зі звільненням. Натомість на каналі повідомили тільки загальну інформацію про те, що “за виконання обов’язків, передбачених контрактом, директору нараховується заробітна плата, виходячи з установлених: посадового окладу; надбавки за вислугу років”.  

Телеканал “Рада” є державним унітарним підприємством, а отже, відповідно до частини восьмої статті 74 Господарського кодексу України, зобов’язаний оприлюднювати на своєму вебсайті певну інформацію. Зокрема, біографічну довідку (включно з професійною характеристикою) керівника державного унітарного підприємства (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних); структуру, принципи формування і розмір винагороди керівника та членів наглядової ради державного унітарного підприємства, включно з компенсаційними пакетами й додатковими благами, які вони отримують (або на отримання яких мають право) під час виконання посадових обов’язків, а також у зв’язку зі звільненням (термін “додаткове благо” вживається в значенні, визначеному в Податковому кодексі України), тобто ту інформацію, щодо якої ІМІ подавав запит. 

Юрист ІМІ Алі Сафаров зазначив, що телеканал “Рада” не тільки не оприлюднив зазначеної вище запитуваної інформації на своєму вебсайті, а й додатково відмовився надавати її на запит ІМІ. “Така відмова є порушенням законодавства про доступ до публічної інформації”, – сказав юрист.

ІМІ надіслав 17 грудня 2021 року запит з переліком із семи запитань. Організація просила надати таку публічну інформацію:

  1. Копію документа, яким затверджується штатний розклад телеканалу “Рада”.
  2. Інформацію про кількість залучених позаштатних журналістів та інших фахівців, розмір витрат на оплату їхніх послуг (праці) протягом 2021 року.
  3. Біографічну довідку (включно з професійною характеристикою) керівника “Ради”.
  4. Структуру, принципи формування і розмір винагороди керівника “Ради”, включно з компенсаційними пакетами й додаткові благами, які вони отримують (або на отримання яких мають право) під час виконання посадових обов’язків, а також у зв’язку зі звільненням.
  5. Копію протоколу засідання конкурсної комісії з організації та проведення мистецького конкурсу з розроблення творчої концепції, виготовлення елементів дизайну студій та їхнього встановлення в державному підприємстві “Парламентський телеканал “Рада” №6/1 від 03.12.2021.
  6. Копію протоколу засідання конкурсної комісії з організації та проведення мистецького конкурсу з розроблення творчої концепції та створення циклічних інформаційних, аналітичних телевізійних програм (передач) та ток-шоу для цілей державного підприємства “Парламентський телеканал “Рада” № 10/5 від 06.12.2021.
  7. Копію розпорядження директора державного підприємства “Парламентський телеканал “Рада” від 07.12.2021 №106 “Про затвердження результатів та визначення переможців мистецьких конкурсів у державному підприємстві “Парламентський телеканал “Рада”.

 

Нагадаємо, 15 грудня 2021 року державний парламентський канал “Рада” оновив свій формат. Студії каналу облаштували в будівлях Верховної Ради та Кабінету Міністрів.

Продюсер Олексій Семенов підтвердив свою участь в оновленні телеканалу “Рада”.

У проморолику в ролі нових ведучих “Ради” були представлені політтехнолог Володимир Петров, блогер Сергій Іванов, а також низка колишніх журналістів з “112 Україна”, NewsOne і ZIK.

Пізніше телеканал “Рада” заявив, що не має жодного стосунку до промовідео з новими ведучими, які з 15 грудня розпочали роботу в етері оновленого мовника.

У Верховній Раді на вимогу віцеспікерки парламенту Олени Кондратюк відбулася нарада, на якій обговорили ситуацію з каналом “Рада”. Учасники наради дійшли згоди, що політтехнолога Володимира Петрова не має бути в ефірі парламентського телеканалу. Проте невдовзі відсторонений Петров повернувся в ефір каналу в статусі експерта.

Володимир Петров – український політтехнолог, медійний консультант, засновник продакшну “Люмпени”, власник і телеведучий каналу “Ісландія”.

Liked the article?
Help us be even more cool!