Росія використовує Telegram для поширення у світі дезінформації про війну в Україні – дослідження
Росія знайшла ще один спосіб поширювати дезінформацію про своє вторгнення в Україну, використовуючи Telegram як платформу для розповсюдження маніпулятивних відео різними мовами світу в обхід державних блокувань.
Про це йдеться в дослідженні американської розвідувальної компанії Nisos, яка спеціалізується на аналізі дезінформації та інших кіберзагроз, повідомляє “Європейська правда” з посиланням на AP.
Згідно зі звітом, Telegram-акаунти, пов’язані з російськими державними ЗМІ, знайшли новий спосіб поширювати десятки відео, які не дозволяють відразу виявити джерело. Ці ролики стверджують, що Україна свідомо обстрілює цивільне населення, а жителі окупованих територій начебто раді “поверненню РФ”.
Механізм працює так: медіа на кшталт RT завантажують пропагандистські ролики в Telegram – часто навмисне без логотипа. Після цього їх завантажують і поширюють сотні акаунтів на інших платформах – передусім Twitter, де їх часом підхоплюють російські військові, дипломати чи ЗМІ.
Як приклад у Nisos наводять Twitter-акаунт нібито жінки з Японії, яка публікувала лише ролики з російською пропагандою – причому не лише японською, а й польською, іспанською, російською та на фарсі. Також акаунт постійно репостив дописи з російських посольств.
Загалом американським дослідникам вдалося виявити пропагандистські ролики на 18 різних мовах – переважно англійською, іспанською, італійською та німецькою. Найскладніше в цьому випадку те, що знайти першоджерело відео важко або й неможливо – Telegram не настільки жорстко модерується, як, приміром, Twitter.
У Nisos висновують, що російська пропаганда постійно адаптується до зовнішніх умов: навіть після численних санкцій та заборон вона знаходить шляхи поширювати дезінформацію про повномасштабне вторгнення РФ в Україну.
Раніше повідомлялося, що Росія знайшла нові шляхи поширення своєї дезінформації після того, як через її вторгнення до України Євросоюз заблокував RT і Sputnik, два головні пропагандистські кремлівські канали. Зокрема, деякі сайти провели ребрендинг для маскування, а частину пропагандистських обов'язків РФ переклала на дипломатів. Частину контенту опублікували на нових вебсайтах, які досі не мали явного зв'язку з Росією.
Help us be even more cool!