Низка медіа поширила інформацію "Метінвесту", не позначивши її як рекламу
Низка загальнонаціональних та регіональних медіа поширила інформацію від компанії “Метінвест”, не позначивши її як рекламу. Інформація містилася в різних розділах, зокрема “Економіка” або “Події”.
Зокрема, про це написали “Кореспондент”, який розмістив матеріал у рубрику “Новини компаній”, “Дзеркало тижня” (рубрика “Економіка”), “Гордон” (“Гроші”), Інтерфакс-Україна (“Події”), The Village (“Новини”).
Також про це написали регіональні видання pokrovsk.news (розділ “Україна”), zprz.city (розділ “Область”).
У публікації йшлося про те, що компанія планує безкоштовно розробити концепцію відбудови зруйнованого росіянами кварталу в Бахмуті за проєктами “Сталевої мрії” (технологія, в якій використовуються попередньо виготовлені на заводах сталеві елементи споруд).
Медіаналітикиня Інституту масової інформації Олена Голуб зазначає, що медіа порушують законодавство, маркуючи замовні матеріали способами, які не є передбаченими законом.
“Згідно із законодавством, замовні матеріали мають маркуватися словом “реклама” або словосполученням, що містить це слово. Всі інші способи маркування зазвичай експерти розглядають як неналежне маркування. Якщо ж рекламні матеріали взагалі ніяк не відокремлено від редакційних, це є джинсою”, – зазначила Олена Голуб.
Інститут масової інформації звернувся до редакцій із проханням пояснити, чому матеріали не були позначені як рекламні.
Група Метінвест – міжнародна група гірничо-металургійних компаній, що володіє підприємствами в Україні, Італії, Болгарії, Великій Британії та США, видобуває руду та вугілля, виробляє кокс, виплавляє сталь та виробляє прокат, труби тощо. Управління активами групи здійснює керівна компанія – ТОВ “Метінвест Холдинг”. Її власник – бізнесмен Ринат Ахметов.
Нагадаємо, результати проведеного 23–27 жовтня 2023 року дослідження ІМІ, яке охопило 22 онлайн-медіа, свідчать, що понад половину онлайн-медіа не вживають слова “реклама” для позначення рекламних матеріалів. Водночас частина сайтів узагалі не маркує рекламних публікацій.
Дослідження показало, що найчастіше онлайн-медіа маркують рекламу плашкою “Новини компаній” (42%). Плашкою “Партнерський матеріал” марковано 25% рекламних матеріалів. І ще 18% неналежно маркованої реклами позначено як “Спецпроєкт”. На позначку “Актуально” припадає 11% неналежно маркованих рекламних матеріалів.
Валентина Троян, Катерина Дячук
Help us be even more cool!