ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Новинні видання стикаються з новими проблемами через розширення ШІ-послуг від Google

19.10.2023, 16:41

Поки Google та інші компанії експериментують з так званим генеративним ШІ, який виробляє новий контент на основі попередніх даних, видавці новин побоюються, що подібні сервіси зможуть замінити журналістські статті.

Про це пише Reuters.

У травні, після того як аналітики припустили, що новий чатбот ChatGPT у майбутньому може витіснити Google з позиції основного джерела інформації для користувачів, компанія почала запуск нового формату пошуковика, що працює на генеративному ШІ.

Їхній новий продукт – Search Generative Experience (SGE) – послуговується ШІ для підсумовування інформації за деякими запитами у випадках, коли система Google вирішує, що такий формат доречний. Такі короткі перекази з’являються зверху сторінки з результатами й містять посилання для "глибшого занурення", йдеться в описі Google.

Новий інструмент Google не дає видавцям вибору щодо того, чи використовуватиметься їхній контент у переказах SGE і посиланнях у цих переказах. Якщо видавці новин не хочуть, щоб Google брав їхній контент для генерування подібних переказів, вони мають скористатися інструментом, який також прибере їхні статті зі списку результатів Google, що зробить їх фактично невидимими в мережі.

Видавцям потрібні переходи на їхні сайти, щоб приваблювати рекламодавців, тож видимість у пошуковику Google відіграє ключову роль для їхнього бізнесу. З появою SGE традиційні посилання-результати опинилися внизу сторінки, що може зменшити кількість переходів за цими посиланнями на 40%, стверджує керівник одного з видань. Також існує ймовірність, що користувачі не натискатимуть на жодні посилання, якщо переказ SGE задовольнить їхню цікавість.

Видавці новин та представники інших галузей уже кілька десятиліть налаштовують свої сайти так, щоб бути видимими в традиційному пошуку Google; утім, у випадку SGE їм бракує інформації для цього.

"Нова секція ШІ для нас – чорна скринька. Ми не знаємо, що зробити, щоб нас точно враховував алгоритм, на якому вона працює", – зазначає керівник одного з видань.

Для ЗМІ цей формат пошуку є найновішим тривожним сигналом у напружених стосунках між видавцями й Google, де видавці намагаються конкурувати з компанією за місця розміщення онлайн-реклами попри те, що від техногіганта залежить їхній трафік.

Новий продукт Google (наразі доступний у США, Індії та Японії) викликав у власників ЗМІ занепокоєння, адже ті досі намагаються з’ясувати свою роль у світі, де невдовзі весь пошук та оплата інформації можуть контролюватися ШІ. Про це Reuters розповіли четверо великих видавців, що побажали лишитись анонімними, щоб не ускладнювати перемовин з Google.

Окрім трафіку ці занепокоєння стосуються того, чи вказуватимуть перекази SGE видавця-джерело та наскільки правдивими будуть ці перекази. Що важливіше, видавці прагнуть компенсації за контент, на якому Google та інші ШІ-компанії тренують свої програми.

Речник Google у своїй заяві зазначив: "Інтегруючи генеративний ШІ в Пошук, ми досі віддаємо перевагу підходам, які забезпечують спрямування цінного трафіку широкому діапазону творців, зокрема видавців новин, щоб підтримати здорове й відкрите середовище в мережі".

Щодо компенсації Google заявляє, що працює над здобуттям кращого уявлення про бізнес-модель генеративних ШІ-застосунків і збирає відгуки від видавців та інших.

Марія Ігнатьєва, Валентина Троян

Liked the article?
Help us be even more cool!