Колишній гендиректор Twitter створив новий дуже подібний застосунок
Соцмережа Bluesky, створена колишнім гендиректором Twitter Джеком Дорсі, видається настільки схожою на Twitter, що їх майже неможливо розрізнити. Профілі, стрічка й палітра кольорів мають майже ідентичний вигляд, пише CNN.
Втім, зазначають у медіа, "начиння" Bluesky інше. Застосунок, чия закрита бета-версія вийшла на iOS у лютому й на Android у червні, керується децентралізованою мережею, де в користувачів є більше влади над тим, як працює сервіс, як зберігаються дані і як модерується контент.
Останніми днями на нього звернули увагу журналісти, політики й знаменитості: від депутатки партії демократів Александрії Оказіо-Кортез до моделі Кріссі Тейґен й музичного гурту з дев’яностих Eve 6.
Bluesky називає себе "новою соцмережею для мікроблогінгу". За допомогою застосунку користувачі можуть публікувати й стежити за короткими дописами в стрічці новин точно як у Twitter, але з певними відмінностями. Наразі в Bluesky немає гештегів – центрального елементу Twitter – і приватних повідомлень.
Bluesky виник незалежно від Twitter, коли Дорсі ще був гендиректором, але фінансувався компанією до лютого 2022 року, коли Bluesky постав як незалежна організація. 2019 року Дорсі зазначив у своєму твіті, що хоче "побудувати відкриту спільноту навколо соцмережі, інклюзивну для компаній і організацій, дослідників та діячів громадського суспільства", але попередив, що "це не відбудеться в одну мить".
Минулого року Дорсі написав у Twitter, що "найбільшою проблемою й річчю, про яку я найбільше шкодую, є те, що [Twitter] став компанією". Пізніше він уточнив, що, якщо сервіс є протоколом, ним "не може володіти держава чи компанія".
Якщо ідея децентралізованої соцмережі звучить знайомо, це, ймовірно, через Mastodon – ще одну альтернативу Twitter, яка набула популярності наприкінці минулого року.
Як і Mastodon, Bluesky приваблює користувачів Twitter, обурених тим, куди рухається платформа під керівництвом Ілона Маска. За шість місяців володіння соцмережею Маск ініціював низку контроверсійних змін до функцій і правил Twitter, зокрема забравши блакитні позначки у видатних користувачів.
Дехто з популярних користувачів, які вирішили спробувати Bluesky, також критично відгукалися про методи Маска.
За даними data.ai – компанії, колись відомої як App Annie, – Bluesky завантажили понад 375 тисяч разів з App Store і список очікування досі переповнений запитами на приєднання. У Google Play Store зазначено, що Bluesky завантажили понад 100 тисяч разів (для порівняння: минулого року, перед тим як компанія перейшла до Маска, Twitter заявляв про понад 200 мільйонів щоденно активних користувачів).
Bluesky наразі не відповіли на прохання надати коментар.
Help us be even more cool!