Соцмережа Bluesky, створена колишнім гендиректором Twitter Джеком Дорсі, видається настільки схожою на Twitter, що їх майже неможливо розрізнити. Профілі, стрічка й палітра кольорів мають майже ідентичний вигляд, пише CNN.
Втім, зазначають у медіа, “начиння” Bluesky інше. Застосунок, чия закрита бета-версія вийшла на iOS у лютому й на Android у червні, керується децентралізованою мережею, де в користувачів є більше влади над тим, як працює сервіс, як зберігаються дані і як модерується контент.
Останніми днями на нього звернули увагу журналісти, політики й знаменитості: від депутатки партії демократів Александрії Оказіо-Кортез до моделі Кріссі Тейґен й музичного гурту з дев’яностих Eve 6.
Bluesky називає себе “новою соцмережею для мікроблогінгу”. За допомогою застосунку користувачі можуть публікувати й стежити за короткими дописами в стрічці новин точно як у Twitter, але з певними відмінностями. Наразі в Bluesky немає гештегів – центрального елементу Twitter – і приватних повідомлень.
Bluesky виник незалежно від Twitter, коли Дорсі ще був гендиректором, але фінансувався компанією до лютого 2022 року, коли Bluesky постав як незалежна організація. 2019 року Дорсі зазначив у своєму твіті, що хоче “побудувати відкриту спільноту навколо соцмережі, інклюзивну для компаній і організацій, дослідників та діячів громадського суспільства”, але попередив, що “це не відбудеться в одну мить”.
Минулого року Дорсі написав у Twitter, що “найбільшою проблемою й річчю, про яку я найбільше шкодую, є те, що [Twitter] став компанією”. Пізніше він уточнив, що, якщо сервіс є протоколом, ним “не може володіти держава чи компанія”.
Якщо ідея децентралізованої соцмережі звучить знайомо, це, ймовірно, через Mastodon – ще одну альтернативу Twitter, яка набула популярності наприкінці минулого року.
Як і Mastodon, Bluesky приваблює користувачів Twitter, обурених тим, куди рухається платформа під керівництвом Ілона Маска. За шість місяців володіння соцмережею Маск ініціював низку контроверсійних змін до функцій і правил Twitter, зокрема забравши блакитні позначки у видатних користувачів.
Дехто з популярних користувачів, які вирішили спробувати Bluesky, також критично відгукалися про методи Маска.
За даними data.ai – компанії, колись відомої як App Annie, – Bluesky завантажили понад 375 тисяч разів з App Store і список очікування досі переповнений запитами на приєднання. У Google Play Store зазначено, що Bluesky завантажили понад 100 тисяч разів (для порівняння: минулого року, перед тим як компанія перейшла до Маска, Twitter заявляв про понад 200 мільйонів щоденно активних користувачів).
Bluesky наразі не відповіли на прохання надати коментар.