ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

"Інтер", "Україна" і ICTV найбільш джинсували в передвиборчий період - моніторинг

03.11.2014, 14:29

Телеканали «Інтер», «Україна» і ICTV найбільш джинсували в передвиборчий період. Про це йдеться у моніторингу за жовтень матеріалів суспільно-політичної тематики з ознаками замовності (або цензури) в теленовинах, а також випадків замовчування важливої для суспільства інформації. Моніторинг проводила ГО “Телекритика”, з 6 по 12 жовтня.

Загалом протягом звітного тижня жовтня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури): “Інтер” - 65, “Україна” - 48, ICTV - 39, «1+1» - 21, СТБ - 13, Новий канал - 12, 5 канал - 11, Перший національний - 10.

Як йдеться у моніторингу, протягом звітного тижня жовтня надзвичайне збільшення (порівняно з попередніми місяцями) кількості матеріалів з ознаками замовності на половині телеканалів пояснювалося передвиборчим піаром політичних партій і блоків, а також окремих політиків, які йшли до парламенту по мажоритарних округах.

Перша трійка каналів («Інтер», «Україна» й ICTV) розміщувала в своїх новинах численні матеріали про партії і блоки, де надавала слово їхнім спікерам для промотування своїх політичних сил у вигляді популістських планів і для неаргументованої критики чинної влади чи політичних опонентів. “Усі ці матеріали були незбалансованими, без належної повноти інформації і бекґраундів, у більшості з них порушувався стандарт відокремлення фактів від думок за рахунок журналістських оцінок, у багатьох також порушувався стандарт достовірності подачі інформації”, - йдеться у моніторингу.

В новинах «1+1», навпаки, майже всі (сім із восьми) матеріали були антирекламою певних політичних сил. П'ять із них було присвячено лідеру Радикальної партії Ляшку та його політсилі, зокрема йшлося про те, що Олег Ляшко не голосував за антикорупційний закон, а також про його нерухомість. Крім того, в одному матеріалі в негативному контексті було згадано представника «Опозиційного блоку» нестора Шуфрича, ще в одному — розповідалося про те, що Генпрокуратура перевіряє діяльність усіх попередніх міністрів оборони і, зокрема, має звинувачення на адресу лідера «Громадянської позиції» Гриценка. “В усіх згаданих матеріалах так само було порушено стандарти балансу думок, повноти інформації і відокремлення фактів від думок. Так, в одному з сюжетів стверджується, що на Чернігівщині «від “Радикальної партії” Олега Ляшка на вибори йде кандидат із більш ніж сумнівною репутацією, кажуть в області». “За даними чернігівських активістів, він же член злочинного угруповання так званих європейців”, - зазначається у моніторингу.

Крім того, у дослідженні зазначається, що канали-антилідери цього рейтингу передвиборчої джинси по-різному вирішували завдання піару політичних сил. Найчастіше його камуфлювали під “огляди передвиборчих подій”. “Щоправда, при цьому йшлося не про події, а про заяви політиків, часто на теми, які не мали відношення до інформаційної картини дня”, - йдеться у моніторингу.

На тих телеканалах, які не займалися передвиборчим піаром узагалі, як Перший національний, або ж хіба що епізодично, як 5-й канал, Новий канал і СТБ, протягом звітного тижня жовтня кількість матеріалів з ознаками замовності порівняно з попереднім місяцем зросла лише незначно. Це були традиційні матеріали про заяви чи протокольні заходи високопосадовців, зокрема, президента Порошенка (зустріч із Нуланд, із керівниками парламентських фракцій і силовиками щодо виборів, огляд нової техніки для прикордонників, відвідини зони АТО з представленням Кіхтенка, відвідини харківського заводу імені Малишева), прем’єра Яценюка (зустріч із представниками ОБСЄ, різні за змістом заяви на засіданнях Кабміну, передача БТРів бійцям АТО) та інших високопосадовців. Звіти про ці заходи й на всіх каналах подавалися традиційно — без необхідного балансу думок, належної повноти інформації й без належних бекґраундів. Найбільше подібних «паркетів» було на ICTV (14 матеріалів), «1+1» (12), «Україні» (11), Першому і 5-му каналах (по 10). На СТБ їх було 9, «Інтері» — 6, Новому каналі — 4.

Моніторинг дотримання професійних стандартів у роботі інформаційних служб українських телеканалів здійснюється громадською організацією «Телекритика» за підтримки USAID, наданої через «Інтерньюз Нетворк». Метою моніторингу є підвищення рівня медіаграмотності українського суспільства, стимулювання медіа до відповідальності, дотримання журналістських стандартів та підвищення якості медійного продукту.

Об’єктом моніторингу є сюжети суспільно-політичної тематики у вечірніх (головних) випусках новин на «Інтері», ICTV, «1+1», СТБ, Новому каналі, Першому національному, 5-му каналі й ТРК «Україна».

Liked the article?
Help us be even more cool!