ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Гроза та знеструмлення не перешкодили ІМІ провести вебінар щодо виборів

18.09.2020, 15:21
Фото – Українська правда
Фото – Українська правда

Слухачі вебінару ІМІ щодо нового виборчого законодавства дізналися, хто ж саме є суб’єктами виборчого процесу на місцевих виборах 2020 року і з якого саме моменту вони стають суб’єктами виборчого процесу. Вебінару не завадили навіть гроза та знеструмлення. 

Перший вебінар з циклу “Новий Виборчий кодекс: відповіді для журналістів” 17 вересня провів для аудиторії юрист ІМІ Алі Сафаров. 

Юрист навів статтю 22 Виборчого кодексу України “Суб’єкти виборчого процесу”, згідно з якою суб’єктом виборчого процесу відповідних виборів є:

  • партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;
  • кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим кодексом.

За словами Алі Сафарова, не будь-яка партія і не будь-який політик є суб’єктами виборчого процесу, а отже, підпадають під дію Виборчого кодексу України. 

“Це вносить багато плутанини на початку виборчого процесу, бо політичні сили традиційно розпочинають закликати голосувати за них ще до того, як розпочинається виборчий процес і до отримання правового статусу суб’єкта виборчого процесу. Чи є така інформація агітацією відповідно до Виборчого кодексу України? На нашу думку, ні, адже частина перша статті 53 Виборчого кодексу України визначає: “1. Передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за певного кандидата, партію (організацію партії) – суб’єктів виборчого процесу. Передвиборна агітація може здійснюватись у будь-якій формі та будь-якими засобами, що не суперечать Конституції України та законам України”, – пояснив юрист.

Тобто, додав Алі Сафаров, Виборчий кодекс України прямо визначає, що передвиборна агітація може стосуватися лише суб’єктів виборчого процесу. 

“Якщо певна політична сила не є суб’єктом виборчого процесу, не отримала цей статус – інформація, яку вона розміщує, регулюватиметься загальним інформаційним законодавством, незалежно від змісту цієї інформації. Законодавство України не забороняє розміщення реклами політичних сил, які не є суб’єктами виборчого процесу, зокрема під час виборчого процесу”, – зауважив він. 

Водночас юрист ІМІ порадив пам’ятати, що така інформація про політичні сили є рекламою згідно зі статтею 1 Закону України “Про рекламу”, тож має бути відокремлена від іншої інформації і позначена саме як реклама відповідно до статті 9 Закону України “Про рекламу”.

Водночас, за його словами, треба також пам’ятати про дотримання вимог до змісту реклами, визначених у статті 8 Закону України “Про рекламу”, зокрема в рекламі заборонено використання державного прапора України, герба та інших державних символів. Також, на відміну від передвиборної агітації, звичайна реклама політичних сил входить до квоти, передбаченої частиною першою статті 13 Закону України “Про рекламу” і не може перевищувати 15% протягом кожної астрономічної години фактичного мовлення.

Слід зазначити, що вебінар відбувся не без пригод: саме під час його проведення на Київ і передмістя налетіла гроза, яка знеструмила будинок Сафарова. Тож юристу довелося вести семінар через інтернет на мобільному телефоні на залишках заряду в ноутбуку.

“Тим не менш, незважаючи на такі екстремальні умови, слухачі дізналися, хто ж саме є суб’єктами виборчого процесу на місцевих виборах 2020 року і з якого саме моменту вони стають суб’єктами виборчого процесу”, – сказав Алі Сафаров. 

Нагадаємо, ІМІ планує провести цикл вебінарів, присвячених діяльності журналістів і ЗМІ на місцевих виборах за новим виборчим законодавством. Зареєструватися на вебінари можна, заповнивши анкету.

В ІМІ працює правова гаряча лінія, на яку можуть звертатися журналісти, засоби масової інформації та інші учасники інформаційних відносин з питаннями, пов’язаними з правовим регулюванням збирання, зберігання, поширення інформації, зокрема в мережі Інтернет. 

Консультації надають медіаюристи Роман Головенко та Алі Сафаров за телефоном 050-44-77-063. Запитання можна також надіслати на електронну пошту ІМІ info@imi.org.ua.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!