ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

МОН використовуватиме штучний інтелект для експертизи підручників

Міністерство освіти і науки України (МОН) планує використовувати штучний інтелект під час експертизи шкільних підручників. Експертизу здійснюватимуть незалежні експерти, а ШІ стане помічником у їхній роботі. Про це повідомляє “Українська правда. Життя” з посиланням на відповідь на запит від МОН.

У відомстві розповіли, що потреба оновлення зумовлена кількома факторами. Через дуже стислі терміни автори та експерти не мають досить часу для ретельної роботи. Так, на розроблення експертизи, апробацію, конкурсний відбір і друк відведено один рік.

В умовах повномасштабного вторгнення друк підручників ускладнений через пошкодження обладнання поліграфічних підприємств, нестабільне електропостачання та брак фахівців.

“Як наслідок, частина підручників потрапляє в школи із запізненням. Така ситуація призводить до зниження їхньої якості та серйозних помилок у змісті й оформлені навчальних матеріалів. Тому оновлення нормативно-правової бази та увідповіднення необхідних термінів для кожного етапу підручникотворення, з урахуванням усіх викликів, є важливим елементом у процесі покращення якості підручників”, – зазначили в Міністерстві освіти і науки.

Окрім того, з минулого року підручники, які друкують державним коштом, мають містити інтерактивний електронний додаток. Відгуки стейкхолдерів свідчать, що вимоги до цих додатків, особливо для дітей з особливими освітніми потребами, потребують перегляду та внесення змін. Наразі в МОН розглядають використання ШІ як допоміжного інструмента в роботі експертів.

Експертизу навчальної літератури здійснюють для визначення якості її змістового наповнення з подальшим використанням у закладах, де здобувають повну загальну середню освіту, а також у закладах дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти тощо.

Проводять експертизу незалежні експерти. Вони готують розгорнуті та обґрунтовані висновки з оцінюванням якості підручника. Висновки розглядають на засіданні предметної (галузевої) експертної комісії – вони є підставою для ухвалення відповідного рішення щодо надання грифа підручнику.

У міністерстві пояснили, що ШІ може оцінювати підручник за тими самими критеріями, що й експерти, а також генерувати свої висновки та рекомендації.

“Експерти можуть послуговуватися результатами роботи ШІ, враховувати / не враховувати їх для підготовки власних висновків. Саме висновки експертів розглядатимуться на засіданні предметної (галузевої) експертної комісії та слугуватимуть підставою для прийняття рішення про надання грифа підручнику. Тобто фінальний експертний висновок будуть надавати експерти”, – зауважили в МОН.

Як повідомляв ІМІ, МОН та розробник програмного забезпечення для технологій ШІ Palantir у березні 2024 року підписали меморандум про співпрацю. Вона має сприяти якісним трансформаціям у сфері освіти та забезпечити якнайбільшу кількість дітей доступом до безпечного очного навчання.

Liked the article?
Help us be even more cool!