ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Google просуває таргетовану рекламу антиабортних центрів на аудиторію незаможних американок – дослідження

08.02.2023, 10:35
Фото – DW
Фото – DW

У деяких містах США незаможні жінки, які шукають інформацію про аборти в Google, бачать рекламу антиабортних кризових центрів частіше, ніж заможні, з’ясували аналітики Tech Transparency Project.

Як випливає з результатів дослідження, Google спрямовує користувачок, що шукають інформацію про місця, де можна зробити аборт, до так званих "кризових центрів для вагітних" – організацій, які вдають із себе клініки, щоб завадити цим жінкам зробити аборт.

Дослідники створили тестові облікові записи, зареєстровані в трьох містах – Атланті (штат Маямі) й Феніксі (штат Аризона) – і записані на жінок, що в класифікації Google належать до трьох груп за статками: середній або помірно низький прибуток, помірно високий прибуток і високий прибуток. Потім вони пробили в пошуковику запити на кшталт "аборт клініка поруч" або "хочу зробити аборт". У Феніксі 56% результатів, запропонованих тестовим акаунтам, що представляли жінок низького й середнього рівня статків, стосувалися кризових центрів; у випадку акаунтів із помірно високим і високим прибутком цих результатів було 41% і 7% відповідно. В Атланті рекламою кризових центрів були 42% результатів, запропонованих групі з низькими статками, а в разі помірно високих і високих – 18% і 29% відповідно.

У штатах Аризона й Флорида закон забороняє робити аборт після 15 тижнів вагітності. У штаті Джорджія ця заборона настає на сьомому тижні, коли багато жінок ще не знають, що завагітніли.

"Спрямовуючи незаможних жінок у штатах із суворими обмеженнями на аборти до [кризових центрів] частіше, ніж заможних, Google заважає цим жінкам знайти справжню клініку, де вони можуть зробити аборт законно й безпечно. У деяких із цих штатів часовий проміжок має величезне значення", – зазначає Кеті Пол, директорка Tech Transparency Project.

Незаможні жінки є соціальною групою, у якої найменше можливостей подорожувати з метою отримання послуг, пов’язаних з абортом, адже така мандрівка може коштувати тисячі доларів: це і пропущені робочі години, і транспорт, і оплата помешкання й нагляду за дитиною.

"Незаможні жінки є основною цільовою аудиторією, і саме вони страждатимуть від такої політики найбільше", – стверджує Пол.

Різні міста показали різний результат. У Маямі дослідники спостерігали зворотну ситуацію: рекламу кризових центрів частіше показували заможним жінкам, ніж незаможним.

За словами аналітиків, вони не можуть достеменно стверджувати, чому саме Маямі є винятком із загальної тенденції, але припускають, що такі кризові центри можуть активніше таргетувати незаможних жінок у штатах із суворішим законодавством. (Як в Аризоні, так і у Флориді аборт заборонено після 15 тижнів, але в Аризоні на цей ліміт нашаровується більше додаткових обмежень.)

Кризові центри пропонують жінкам забезпечення ресурсами на кшталт підгузків і тестів на вагітність, але вони також відомі тим, що вдаються до сумнівних тактик, щоб переконати жінок, які хочуть зробити аборт, залишитися вагітними. Йдеться, зокрема, про вдавання із себе абортної клініки в інтернеті, хоча такі заклади не надають послуг з аборту, відмову надавати тести на вагітність жінкам, які кажуть, що хочуть зробити аборт, і нав’язування пацієнткам очевидно ненадійної інформації про аборти. Такі кризові центри, чия робота майже не регулюється державою незважаючи на те, що вони пропонують медичні послуги, відомі тим, що свідомо ціляться на незаможних жінок саме тому, що тим важче поїхати до іншого штату, щоб зробити аборт.

Пол додає, що, хоча компанії, які купують рекламу в Google, можуть обирати, які групи вони хочуть охопити, зокрема групи за статками, багато користувачів не знатиме, що Google свідомо обирає їх.

"Google має неабиякий вплив, особливо в Сполучених Штатах, коли люди намагаються знайти надійну інформацію. І люди зазвичай вважають, що Google є таким собі зрівнювачем. Вони впевнені, що пошуковик пропонуватиме їм ті самі результати, що й усім іншим. Але це просто не так", – каже Пол.

Минулого року Google зазнав критики, після того як дослідження Tech Transparency Project показало, що компанія рекламує людям кризові центри, які натякають, що в них можна зробити аборт, але насправді не надають цієї послуги, – що порушує правила самої платформи щодо неправдивої реклами.

Від Google неодноразово вимагали змінити механізм роботи свого пошуковика, щоб запобігти таким проблемам.

У 2022 році сенатор від штату Вірджинія Марк Ворнер і представниця штату Мічиган Елісса Слоткін двічі зверталися з листами до компанії, закликаючи її припинити спрямовувати користувачок, що шукають у Google Maps, де зробити аборт, у ці кризові центри. Посадовці також закликали Google обмежити кількість результатів пошуку і реклами, що стосуються цих кризових центрів, та додати дисклеймери, де чітко зазначається, чи організація пропонує аборти.

Google у відповідь пообіцяв чітко маркувати такі заклади в майбутньому. Втім, автори дослідження знайшли низку реклам, які натякали, що центр надає послуги з абортів, хоча насправді це було не так.

У Феніксі пошукові результати за запитом "Abortion fund" (організація, яка надає фінансову та іншу підтримку для аборту), введеним від імені тестового акаунту з низьким або середнім прибутком, містили рекламу кризового центру з написом "Безкоштовна допомога з абортом – 100% конфіденційно".

Схожа ситуація була й в Атланті: коли обліковий запис із низьким чи середнім статком вводив запит "Planned Parenthood Атланта", Google показував одну рекламу з написом "Безкоштовна консультація щодо абортів" і посиланням на кризовий центр "Health for Her" в Атланті. Незважаючи на те що деякі результати, побачені аналітиками, містили позначку "Не пропонує аборти", ця реклама, а також кілька інших такого маркування не мали, що є порушенням правил самого Google.

Слоткін заявила, що розчарована новинами про те, що компанія досі не регулює діяльності кризових центрів на своїй платформі належним чином попри два звернення посадовців.

"У листопаді ми надіслали компанії другого листа, адже Google досі додавав дисклеймери до ненадійної реклами несистематично. Незважаючи на наші зусилля, а також обіцянки з боку компанії показувати жінкам лише рекламу перевірених клінік, де можна зробити аборт, ці результати дослідження ТТP [Tech Transparency Project] доводять, що роботи попереду ще багато", – додала вона.

Видання "The Guardian" звернулося до Google по коментар і в понеділок отримало відповідь від неназваного речника.

"Ми не дозволяємо рекламодавцям вибірково таргетувати рекламу на "незаможну" групу та маємо суворі правила щодо того, як дані про розташування користувача можуть бути використані для добору географічно актуальних результатів. Для нас важливо, щоб люди, що шукають пов'язані з абортами ресурси, точно знали, які послуги надає той чи інший рекламодавець, тож ми вимагаємо від усіх організацій, які хочуть працювати з запитами щодо абортів, щоб ті мали відповідні сертифікати й чітко зазначали, чи пропонують вони операції з аборту. Минулого року ми оновили ці дисклеймери, аби вони були помітнішими для користувачів", – йшлося у відповіді.

Як повідомляв ІМІ, компанія Google запускає свій аналог штучного інтелекту ChatGPT під назвою Bard. 

Liked the article?
Help us be even more cool!