81% коментарів в онлайн-медіа припадає на експертів-чоловіків – дослідження ІМІ
Кількість жінок, яких загальноукраїнські онлайн-медіа цитують як експерток, становить 19%. Водночас 81% коментарів у медіа припадає на експертів-чоловіків.
Такими є результати дослідження гендерного балансу в 17 онлайн-ЗМІ, яке провели експерти ГО "Інститут масової інформації" в лютому 2020 року *.
Для порівняння: у лютому 2019 року показник присутності жінок-експерток в онлайн-медіа становив 24%.
Згідно з даними моніторингу, на жінок припало в середньому 29% загальної кількості героїв матеріалів у загальноукраїнських онлайн-медіа (водночас 71% героїв матеріалів – чоловіки). Цей показник практично не змінився з лютого минулого року, коли на жінок у ролі героїнь у медіа припадало 28%.
24,4% матеріалів, у яких згадувалися жінки, припало на тему спорту. Найбільше матеріалів стосувалися української тенісистки Еліни Світоліної, біатлоністки Олени Підгрушної та їхніх суперниць.
Другою за популярністю темою виявивс/upload/media/2020/03/06/5e624e896db96-geroyini-ukr-05-03-2020.pngя шоу-бізнес та жовті новини (23,1% загальної кількості згадок про жінок).
Третьою за популярністю темою, у якій згадуються жінки, був кримінал та надзвичайні ситуації – 21,6% загальної кількості новин про жінок.
На згадки про жінок у матеріалах про політику припало лише 8,2% загальної кількості новин із жінками в ролі героїнь. Найчастіше в медіа писали про народних депутаток Юлію Тимошенко та Ірину Геращенко.
Найбільше жінок як експерток було зафіксовано на сайтах "Гордон" (31% загальної кількості експертних коментарів), "Сегодня" (26%), "Тиждень" та "Знай" (по 25%). Найменше експерток у моніторинговий період було зафіксовано на сайті ТСН (5%). Найчастіше згадки про жінок як героїнь траплялися в матеріалах таких сайтів: "Знай" (48%), ТСН (46%) та "Сегодня" (41%). "Якщо дивитися тільки на кількісні показники, то можна було б сказати, що в цих виданнях співвідношення жінок/чоловіків майже збалансоване. Однак насправді жінки в цих медіа згадувалися переважно в матеріалах про шоу-біз, кримінал або в досить жовтих новинах", – заявила медіаекспертка ІМІ Яна Машкова.
* Дослідження проводилося в 17 загальнонаціональних інтернет-ЗМІ: obozrevatel.com, segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, rbc.ua, unian.com, gordonua.com, nv.ua, liga.net, ukrinform.ua, interfax.com.ua, censor.net.ua, tyzhden.ua, znaj.ua, dt.ua. Вибірка становила 1700 новин (по 100 новин з кожного досліджуваного ЗМІ, взятих одночасно у лютому 2019 року). З методологією дослідження можна ознайомитися за посиланням.
Написання цього матеріалу стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.
Help us be even more cool!