ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Методологія моніторингу гендерного балансу в онлайн-медіа

12.11.2013, 15:13

Оцінювання гендерного балансу в онлайн-медіа включає в себе якісні та кількісні показники.

Кількісні показники:

  • Кількість жінок, залучених онлайн-медіа в якості героїнь матеріалів.
  • Кількість чоловіків, залучених онлайн-медіа в якості героїв матеріалів.
  • Кількість жінок, залучених онлайн-медіа в якості експерток в матеріалах. 
  • Кількість чоловіків, залучених онлайн-медіа в якості експертів в матеріалах.
  • На основі кількісних показників, експерти називають жінок, яких найчастіше залучають в якості експерток (героїнь) у моніторинговий період. 

Вибірка включає усі матеріали, в яких згадуються жінки/чоловіки, що вийшли в моніторинговий період в стрічках новин українських онлайн-медіа (obozrevatel.com, segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, rbc.ua, unian.com, gordonua.com, nv.ua, liga.net, ukrinform.ua, interfax.com.ua, censor.net.ua, tyzhden.ua, znaj.ua, dt.ua).

Новини з стрічок онлайн-медіа індексуються з допомогою спеціального додатку для моніторингу ІМІ "Media Monitor", що робить процес максимально неупередженим і прозорим. 

Якісні показники:

  • Теми, в яких найчастіше висвітлюються жінки (експерти ІМІ аналізують та вказують перелік тем);
  • Теми, які найчастіше коментують жінки (в яких вони виступають експертками).
  • Оцінка трендів та порівняння з минулими моніторингами. 
  • Оцінка вживання фемінітивів.

Якщо у вибірку моніторингу потрапляють відверті приклади сексизму та дескримінації стосовно жінок, то такі приклади згадуються окремо в моніторингу. 

Отримані данні заносяться у таблицю в числовому форматі. Результати відображаються в звітах у відсоткових показниках, та у вигляді рейтингу медіа. Аналітичні звіти розміщуються на веб-сайт ІМІ у відповідній рубриці. 

Шляхом математичного аналізу отриманих даних, визначаються видання-лідери та аутсайдери моніторингу, а також кількісні та якісні показники гендерного балансу. 

Відповідно, якщо співвідношення чоловіків та жінок у кожній з категорій ідеальне, баланс дорівнює 50%, тобто балансу у висвітлені чоловіків та жінок дотримано. Якщо баланс менше 50%, то в матеріалах ЗМІ недотримано гендерного балансу.

 

 

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!