ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

23% матеріалів у медіа про Чорнобиль були джинсою – дослідження ІМІ

28.04.2021, 14:40
Фото – Укрінформ
Фото – Укрінформ

23% матеріалів в українських онлайн-медіа, які публікувались у день 35-ї річниці аварії на ЧАЕС, мали ознаки джинси та неналежного маркування.

Такими є результати моніторингового дослідження ІМІ "Річниця аварії на ЧАЕС: пам’ять чи нагода для спецпроєктів".

Згідно з дослідженням, медіа в день 35-ї річниці аварії на ЧАЕС найчастіше публікували секретні документи, які оприлюднила СБУ щодо аварії, лонгріди про "людей Чорнобиля", трішки про президента Володимира Зеленського, кілька блогів та джинсу.

Найчастіше медіа готували матеріали в таких форматах:

  • 23% матеріалів мали ознаки джинси та неналежного маркування;
  • у 56% випадків матеріали були подані як новини, у 29% випадків – як стаття або лонгрід;
  • у 26% матеріалів джерелом інформації були офіційні джерела;
  • 32% матеріалів мали власні ексклюзивні матеріали редакцій. Здебільшого це спецпроєкти або лонгріди.

З позитивів – редакції експериментували з форматами. Додавали матеріалам мультимедійності: короткі текстові плашки з головними меседжами, фотоколажі, анімовані цифри та відеонарізку. Такі матеріали вийшли на  УП, "Лізі" та НВ.

"Зазвичай редакції не можуть собі дозволити робити такі проєкти щодня, оскільки вони потребують  багато часу для верстки сторінки. Однак такий формат "змушує" аудиторію довше залишатися залученою з контентом", – йдеться в дослідженні.

Також редакції робили репортажі з відчужених територій та готували влог. До речі, формат влогу ще не поширена практика в українських редакціях. У влозі автор на "Цензорі" підготував спростування міфів про ЧАЕС. Зокрема, це робили "Цензор" та "Гордон".

Водночас редакції "24 каналу" та "Нового времени" підготували для аудиторії цікаві лонгріди про "людей Чорнобиля". У цих матеріалах розповідається історія Чорнобиля через людей, які безпосередньо причетні до ліквідації аварії. 

Редакція НВ підготувала також подкаст, присвячений пам'яті аварії на ЧАЕС. Чудовий приклад, як редакція експериментує з форматами інформації, водночас спростовує міфи в аудіоформаті.

"Не обійшлося без базового пакета "в Союзі було краще" або "Зеленський – це новий Порошенко", – йдеться в моніторингу. Усі подібні наративи готували працівники одіозного сайту "Страна", який давно зарекомендував себе проросійськими меседжами. 

Річниця трагедії аварії на ЧАЕС для бізнесу Ахметова – чудовий привід для піару. Комунікаційники "Метінвесту" розміщували в українських медіа матеріали про те, що в "унікального проєкту – унікальна сталь". А саме для будівництва стометрової арки безпеки над четвертим енергоблоком ЧАЕС компанія "Метінвест" (яка належить Ахметову) постачила до Італії 13,3 тисячі тонн "унікальної сталі". Попередньо маріупольський комбінат "Азовсталь" (який теж належить Ахметову) виготовив сталеві  заготовки для "реалізації проєкту".

Такі матеріали вийшли на "Цензорі", "Обозревателі" та "Гордоні".

На сайтах "Української правди", 24 каналу та "Нового времени" траплялися матеріали з неналежним маркуванням.

До дослідження ввійшли матеріали, які стосувалися Чорнобиля та річниці аварії на ЧАЕС у 10 найпопулярніших онлайн-медіа (за даними Similarweb): "Українська правда", "Цензор", "24 канал", РБК-Україна, "Обозреватель", "Страна", "Гордон", "Ліга", "Новое время", "Корреспондент".

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

Liked the article?
Help us be even more cool!