Аналіз опитування «Відверто про джинсу»
Мета: проведення дослідження для розуміння особистого ставлення українських журналістів до джинси.
Обґрунтування методу дослідження: для проведення цього дослідження було використане анонімне анкетне опитування. Анкета заповнювалася особисто в електронному вигляді, тому всі впливи були мінімізовані. Анкета складалася з 16 запитань. На заповнення онлайн-анкети знадобилося не більше 10 хвилин. На деякі запитання можна було написати свій варіант відповіді для того, щоб створити максимально комфорт для респондента та розширити межі відповідей.
Результати анкетування: Ірина Земляна, менеджерка з організації маркетингових досліджень (сертифікат Української асоціації маркетингу № КС 22/08-ОМД).
Вхідні дані: протягом трьох тижнів листопада-грудня 2017 року були надіслані листи до журналістів, які проходили тренінги для журналістів від ІМІ, а також регіональним представникам ІМІ, які розсилали анкету для місцевих журналістів. Загалом було опитано 114 осіб. 12 респондентів не були журналістами, тому в подальшому аналізі їхні відповіді не використовувалися.
Результати
За результатами анкетного опитування ми отримали відповіді 102 журналістів. З них 88% журналістів з регіонів України та 12% з міста Києва.
78% журналістів дратує джинса в медіа, якщо її помітили, тоді як 10% ставляться байдуже та 12% джинса не дратує.
68% опитаних поділяють твердження, що джинса є синонімом корупції в медіа. Водночас 32% з цим твердженням не згодні.
73% журналістів не змушують писати джинсу, 19% пишуть її за власним бажанням, а 8% змушують писати джинсу.
58% журналістів прохання про написання джинси принижує, а 30% це приниженням не вважають, тоді як 12% просто байдуже.
Розподіл респондентів за областями
№ | Область | Кількість опитаних, % | № | Область | Кількість опитаних, % |
1 | Сумська | 13,7 | 10 | Житомирська | 3,9 |
2 | Київська | 11,7 | 11 | Закарпатська | 2,9 |
3 | Херсонська | 11,7 | 12 | Полтавська | 2,9 |
4 | Волинська | 10,7 | 13 | Львівська | 1,9 |
5 | Кіровоградська | 10,7 | 14 | Миколаївська | 1,9 |
6 | Чернігівська | 6,8 | 15 | Одеська | 1,9 |
7 | Запорізька | 5,8 | 16 | Вінницька | 1 |
8 | Дніпропетровська | 4,9 | 17 | Івано-Франківська | 0,9 |
9 | Хмельницька | 4,9 | 18 | Луганська | 0,9 |
Ми запитали журналістів, чи розміщує джинсу медіа, у якому вони працюють. 52% журналістів відповіли «так» і 44% - «ні» та 4% журналістів виявилися фрілансерами, тому не могли точно відповісти на питання, адже працюють на декілька ЗМІ одночасно. З тих медіа, які розміщують джинсу, 68% розміщують політичну і комерційну джинсу, 23% тільки комерційну і 9% тільки політичну джинсу.
Хто приймає рішення про джинсу в медіа
№ | Назва | Кількість у % |
1 | Головний редактор/редактор | 36 |
2 | Власник ЗМІ | 19 |
3 | Я | 10 |
4 | Редактор разом з власником ЗМІ | 8 |
5 | Джинса є елементом редакційної політики | 4 |
6 | Немає джинси в медіа, де працює журналіст | 20 |
7 | Відмовилися відповідати | 2 |
8 | Не знають | 1 |
У 27% медій, де працюють опитані журналісти, існує прайс на джинсу, у 63% не існує, 7% про такий прайс не знають, 3% відмовилися відповідати на це запитання.
22% журналістів відповіли, що у їхніх редакціях існує вигадане ім’я, яким підписують джинсові матеріали, 72% відповіли, що такого не існує, 2% не знають про таке та 4% відмовилися відповідати.
Відповіді на питання «Хто відповідальний за джинсу в медіа?»
№ | Назва | Кількість % |
1 | Головний редактор/редактор | 21 |
2 | Власник ЗМІ | 21 |
3 | Замовник | 15 |
4 | Журналіст | 15 |
5 | ТОП-менеджмент | 12 |
6 | Увесь трудовий колектив | 10 |
7 | Інші відповіді | 1,5 |
8 | Не знають відповіді на питання | 3 |
9 | Відмовилися відповідати | 1,5 |
Відповіді на питання «Яке покарання за джинсу Ви вважаєте адекватним?»
№ | Назва | Кількість % |
1 | Штраф для ЗМІ | 29 |
2 | Осуд колег | 19 |
3 | Штраф для журналіста | 6 |
4 | Позбавлення статусу журналіста | 5 |
5 | Джинса – це додаткове фінансування, без якого не вижити медіа | 27 |
6 | Покарання не потрібне | 13 |
Help us be even more cool!