ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Новина як витвір мистецтва в Прикарпатських медіа

Чим більше підписників збирають анонімні Telagram-канали, тим "ближчими" намагаються стати до своїх читачів й онлайн-медіа. Зокрема, шляхом використання сленгу, скорочень і діалектизмів у загаловках. Ми проаналізували стрічки новин двох ресурсів Івано-Франківська й по одному з Калуша та Коломиї в часовому проміжку з 21 по 25 листопада. Що виявили в кожному з них - детально розписали далі.

ГАЛКА

У розмовах ми часто скорочуємо кількість слів у реченні. До прикладу, говоримо просто "повітряна", маючи на увазі повітряну тривогу. Ймовірно, за цим принципом редактори новинної стрічки  онлайн-видання "Галка" вживають у заголовках "штормове" замість "штормове попередження" й абревіації, як у випадку з "біометрією" та "гумдопомогою".

А ще тут можна дізнатись зокрема про "пиятику" за кермом, що можна "зарядитись" у відділку поліції, де насправді "відфоткався" мер, кого "кинули" шахраї, коли "сунуть" снігопади, а також почитати роз'яснення від Укренерго "людською мовою" і деякі, часом незрозумілі навіть місцевим, речі.

Скрін "Галка"

Намагаючись зробити публікації більш помітними, автори вдаються до емоційних характеристик, як у випадку з "підступними знижками" чи "проросійським провокатором". Або ж, попри презумпцію невинуватості, дещо випереджають події, "призначивши" винних, коли йдеться про кримінальні новини.

Є також кілька "заплутаних" заголовків, як от про врятованого "кота з металевої огорожі", пожежу "через залишений обігрівач" чи резиденцію Миколая, яка "працюватиме задля ЗСУ".

Окрім того, видання опублікувало 6 матеріалів, що містили рекламу, й лише третину з них хоч якось позначили, хоч і не так, як того вимагає закон.

ІНФОРМАТОР

Коломийський "Інформатор" - чи не найкреативніший у контексті створення заголовків. Видання має кілька постійних рубрик і, схоже, намагається до кожної наступної публікації вигадати ориґінальний підпис. Наприклад, до перед "прогноз погоди" тут додають "Без снігу", "Здається, засніжить" або "Дуже вчасна відлига", рубрику про день в історії після дати часом дописують "Який це день", чи "Який сьогодні день", але найцікавіше підписують афіші: тут і "Що цікавого запланували...", і "Куди сходити посеред робочого тижня", і просто "... пройдуть круті події".

Та це лиш початок. Матеріал, що стосується післяремонтного періоду в ратуші, в заголовку легко може містити "Помий мене", текст про прорив труби - "потекли ріки", толока в горах - "Сміттєвий альпінізм", проблема відсутності належного асфальтування між багатоповерхівками - "Море для горобців". А "Порятунок рудого" - це новина про те, як ДСНС "виручали котика".

Шахраї "видурюють" кошти, хабарі "підсувають", майно нищать "вандали", філармонія отримує "обновки", а в 101 просять "помочі". Семантика наче й збережена, але відчуття, ніби не новини читаєш, а спілкуєшся з двоюрідною сестрою тата по маминій лінії.

Протягом охопленого періоду тут з'явився один рекламний матеріал, промаркований хіба що реченням "Вам теж потрібна реклама на Інформаторі? Звертайтесь..."

ФІРТКА

Стрічка новин "Фіртки" - вельми консервативна. Постійні рубрики, наприклад погода, стан радіаційного фону в області, графіки вимкнень світла, підсумки дня тощо, здебільшого мають шаблонний заголовок, де змінюється лише дата.

Скрін "Фіртка"

Видання має цілком виражений власний стиль подачі. Наприклад, новину про те, що калуський "Ураган" обіграв "Кременчук" у серії післяматчевих кидків тут назвуть "У серії післяматчевих кидків: калуський "Ураган" обіграв "Кременчук". Що ж, зате без клікбейту.

Тільки в одній із новин використали абревіатуру, яку хотілося додатково загуглити, щоб розшифрувати. Натомість часом забувають взяти в "лапки" цитату мера, погодити числівники, допускають інші технічні помилки тощо.

ВІКНА

На противагу до медій, які намагаються "спростити" подачу інформації, щоб зрозуміти зміст деяких заголовків у стрічці новин калуських "Вікон" часом доводиться перечитувати як мінімум двічі.

Щодо "джинси", жоден із 9 матеріалів, опублікованих за аналізований період, не був позначений як реклама.. Єдине, що відрізняє їх від основного контенту - дизайн сторінки: звідти зникає вся інша реклама. В текстах вам і препарати порекомендують, й ігровий апарат онлайн ( допоможуть обрати, навіть якщо стаття начебто про вибір відпустки. А одне з посилань взагалі скерує на сайт із доменом .ru

Керівник правових проєктів ІМІ Роман Головенко зазначає, що відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону “Про рекламу”: “Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою "Реклама" чи "На правах реклами". Дана норма не обмежується класичними медіа як то телебачення чи преса, тобто вона стосується й онлайн-медіа.” 

 

Liked the article?
Help us be even more cool!