ЮНЕСКО розробила поради щодо використання ШІ в освіті й наукових дослідженнях
ЮНЕСКО запустила "глобальні вказівки" щодо використання генеративного ШІ в освіті й наукових дослідженнях. Документ визначає заходи, яких рекомендується вжити національним регуляторам у сферах на кшталт захисту даних і перегляду законів про авторське право; ЮНЕСКО також закликає держави впевнитися, що педагоги мають необхідні навички роботи зі штучним інтелектом, повідомляє Reuters.
Деякі освітяни порівнюють штучний інтелект з ручними калькуляторами, щодо використання яких у навчанні спершу точилися бурхливі дискусії і які згодом стали незамінним інструментом у класі.
У провідному шведському університеті Лунд викладачі вирішують, кому зі студентів можна послуговуватися штучним інтелектом під час написання робіт. Співробітники Західноавстралійського університету в Перті говорять зі студентами про виклики й можливі переваги використання генеративного ШІ, а студентам Гонконзького університету дозволено використовувати ChatGPT у межах чітких правил.
Дехто побоюється, що студенти можуть покладатися на ШІ під час виконання завдань і в такий спосіб фактично списувати. Видання згенерованого ШІ контенту за оригінальний текст може також бути проблемним у контексті авторського права.
Самі студенти активно експериментують із ШІ, і деякі дають технології доволі низьку оцінку: мовляв, вона може робити базові підсумки, але фактаж завжди треба перевіряти, бо генеративний ШІ не вміє розрізняти між правдою й вигадкою. Його "знання" також обмежені інформацією, яка є в інтернеті, чого не досить для дуже конкретних запитів.
У нових вказівках ЮНЕСКО також ідеться про ризик, що генеративний ШІ поглибить соціальну нерівність, адже освітня й фінансова успішність дедалі більше залежать від доступу до електрики, комп‘ютера й інтернету, чого найбідніші верстви населення не мають.
Наразі одним з лідерів у плані регулювання ШІ є Європейський Союз: там розробили законопроєкт, який ще не набув чинності. В ньому не йдеться конкретно про освіту, але запропоновані ширші етичні регулювання можуть бути застосовані й до цієї галузі.
"Щодо університетів, то професорам варто не боротись із ШІ, а натомість скористатися ним, ознайомитися з ним, розробити хорошу методологію й правила, створити відповідальну систему роботи із ШІ та разом зі студентами знайти механізм, який вам підходить", – каже Кірстен Рульф, партнерка компанії Boston Consulting Group.
Рульф брала участь у перемовинах щодо Акта про ШІ, розробленого ЄС, коли обіймала посаду голови управління цифрової політики у федеральній канцелярії Німеччини.
"Я вважаю, ми – останнє покоління, яке жило у світі без генеративного ШІ", – зазначає вона.
Як повідомляв ІМІ, у липні Рада Безпеки ООН провела перше засідання щодо небезпек штучного інтелекту.
30 травня 2023 року провідні лідери в галузі штучного інтелекту, зокрема гендиректор OpenAI Сем Алтман, разом з експертами й професорами порушили питання “загрози вимирання людства через ШІ”, закликавши законотворців розглядати її на рівні з ризиками від пандемій і ядерної війни.
У березні бізнесмени Ілон Маск, Стів Возняк і група інших експертів зі штучного інтелекту та очільників індустрії опублікували відкритого листа із закликом до піврічної паузи в розробленні систем, потужніших за GPT-4, нещодавно запущений OpenAI. Автори листа посилаються на потенційні ризики таких розробок для суспільства й людства.
Help us be even more cool!