Юлія Тимошенко стала лідеркою з розміщення матеріалів з ознаками замовності в інтернет-ЗМІ: дослідження ІМІ
Чверть матеріалів (24%) з ознаками замовлення, зафіксованих медіа-експертами ІМІ в інтернет-ЗМІ, виявилися на користь лідерки партії "Батьківщина" і кандидатки в президенти Юлії Тимошенко.
Про це свідчать результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, проведеного в лютому 2019 року*.
Загалом під час моніторингу 11 популярних інтернет-ЗМІ експертами було зафіксовано 295 матеріалів, що містили ознаки замовлення. Лише 6,5% матеріалів з ознаками політичного замовлення були марковані як рекламні. Проте це маркування не відповідало Закону "Про рекламу" (використовувалися заголовки “Актуально”, “Новости Киева” тощо з поясненням у футері сайту, що є неналежним маркуванням реклами).
Лідером з розміщення джинси стала Юлія Тимошенко (24% від усіх матеріалів з ознаками замовності). Найбільше матеріалів на її користь розміщували сайти "Обозреватель" (obozrevatel.com) та RBC (rbc.ua).
На другому місці опинився чинний мер Львова та кандидат у президенти Андрій Садовий (8% від матеріалів з ознаками замовності). Практично всі ці матеріали припали на сайт 24-го каналу (24tv.ua), однією з власників якого є дружина Садового Катерина Кіт-Садова.
Третє місце розділили між собою Анатолій Гриценко та "Опоблок" (зокрема, Олександр Вілкул, кандидат у президенти від цієї політсили). На користь кожного з цих кандидатів в інтернет-ЗМІ було зафіксовано по 6,5% від загальної кількості замовних матеріалів. Що стосується Гриценка, матеріали з ознаками замовності з’являлися переважно на сайті "Обозреватель" (obozrevatel.com), а найбільше матеріалів на користь "Опоблоку" і Вілкула розмістив сайт "Сегодня" (segodnya.ua).
5% матеріалів з ознаками замовності стосувалися “Опозиційної платформи – За життя” та Вадима Рабіновича. Найбільше таких матеріалів було зафіксовано на сайті RBC (rbc.ua).
Така ж кількість матеріалів з ознаками замовлення (5%) стосувалася Володимира Зеленського та Віталія Кличка.
Майже 3% від усіх матеріалів з ознаками замовлення були чорним піаром, тобто маніпулятивними матеріалами, спрямованими на руйнування іміджу та репутації. Найбільше матеріалів з ознаками чорного піару стосувалися діяльності чинного президента Петра Порошенка, лідера “Батьківщини” Юлії Тимошенко та роботи комерційних компаній, зокрема "Укрзалізниці".
*Аналіз проводився в наступних 11 популярних загальноукраїнських інтернет-ЗМІ: obozrevatel.com, segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, rbc.ua, unian.com, gordonua.com, nv.ua, Liga.net. Період моніторингу з 11 по 17 лютого 2019 року. Загальна вибірка проаналізованих матеріалів становила близько 20 000.
Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews Network.
З методологією дослідження можна ознайомитися тут.Help us be even more cool!